دوره 23، شماره 246 - ( 8-1391 )                   جلد 23 شماره 246 صفحات 63-58 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

سیدی دکتر امیر، لاجوردی نرجس سادات. تأثیر دور کاری بر روابط کارکنان. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1391; 23 (246) :58-63

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1092-fa.html


عضو هیأت علمی موسسه آموزش عالی کار
چکیده:   (6428 مشاهده)
افزایش روزافزون مسافرت های درون شهری و آلودگی هوا، ترافیک های سنگین و افزایش اتلاف انرژی و زمان و مسائل دیگری از این دست باعث طرح ایده دور کاری شده است. در این مقاله به طرح مسئله دور کاری و تأثیرات آن بر جامعه به ویژه خانواده ها پرداخته می شود. در ابتدا روند تاریخی تغییر و تحول روش های زندگی و کاری بیان می شود و پس از آن به تعریفی از دور کاری و انواع آن بیان می شود. همچنین کارمند دور کار و ویژگی های آن نیز معرفی شده است. در ادامه مزایا و معایب دور کاری در سه سطح فردی، سازمانی، اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد. سپس روابط کار و زندگی و همچنین دور کاری زنان و مردان به طور جداگانه تحلیل می شود. در انتها راهکارهایی از جمله تفکیک مرز کار و زندگی شخصی و برنامه ریزی صحیح و آموزش‌های مناسب برای برطرف کردن مشکلات دور کاری ارائه شده است.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: 1392/4/25 | پذیرش: 1392/4/30 | انتشار: 1392/4/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb