علیزاده زنوزی وحید. مدیریت نوآوری، استراتژیهای مدیریت مشارکتی و توانمندسازی منابع انسانی تولیدی(مطالعه موردی). ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1392; 23 (251) :29-31
URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1122-fa.html
کارشناس تولید محصولات رنو شرکت پارس خودرو ، Vahidalizadeh_arian@yahoo.com
چکیده: (7567 مشاهده)
از آنجا که توسعه پایدار صنایع هر کشور با بکارگیری مؤثر و کارامد منابع انسانی و مادی در برنامهریزی، سازماندهی، بسیج امکانات و هدایت و کنترل برای دستیابی به نظام ارزشی مورد قبول جوامع، یک اصل شناخته شده است، از طرفی ضرورت دانش و توانمندی مبتنی بر نظم، دقت و وقت شناسی نیز در سطوح مختلف در صنعت و اجزای آن به ویژه در عرصه رقابت و سازندگی به منظور جلب مشتری امری است حیاتی که لازمه این مهم به شمار میآید. سرمایه انسانی به لحاظ برخورداری از قدرت اندیشه، خلاقیت و نوآوری بزرگترین دارایی هر سازمانی محسوب میشود، چرا که هرگونه بهبود و پیشرفت در سیستمهای فنی و سازمانی توسط ایشان صورت میگیرد. توان فکری و اندیشههای کارکنان در سازمان به عنوان سرمایه نهفته و راکد میباشد، هر سازمان و مدیریتی بتواند از این سرمایههای نهفته بیشترین استفاده را بکند به همان اندازه امکان رشد و توسعه میسر خواهد شد. منابع انسانی بر خلاف سایر منابع، با مصرف کردن، کاهش نمییابد و مستهلک نمیشود هر چقدر از اندیشه و فکر انسانی بیشتر استفاده شود به همان اندازه تواناییاش بهبود مییابد. از طرف دیگر مشارکت یکی از نیازهای فرا مرتبه انسانها به شمار میرود که ریشه در فطرت بشری دارد. هدف از ارائه این مقاله معرفی استراتژیهای به کار گرفته شده در خصوص نیروهای تولیدی میباشد که در راستای توانمندسازی پرسنل و همچنین افزایش سطح دانش علمی و فنی کارکنان در مجموعه صنعتی شرکت پارس خودرو به کار رفته است. فعالیتهای صورت گرفته در راستای افزایش میزان مشارکت پرسنل تولیدی در سازمان بوده و نیز ترویج این طرز تفکر که، افرادی که در امور و فعالیتهای سازمان شرکت نمایند و از اندیشه و تفکر استفاده کنند علاوه بر پیشرفت سازمان در تعالی خویش نیز گام برداشتهاند. در نتیجه این مشارکت میزان بهبودهای حاصل و همچنین میزان اثر بخشی روشهای بکار رفته در سیستم، به تفصیل قید میشود.
دریافت متن کامل
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مدیریت منابع انساني دریافت: 1392/4/30 | پذیرش: 1392/4/30 | انتشار: 1392/4/30