دوره 23، شماره 251 - ( 2-1392 )                   جلد 23 شماره 251 صفحات 92-91 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

نعمتی شهاب علی. کسب‌و‌کارهای کوچک: چهار استراتژی اثبات شده برای پیشی گرفتن کسب و کار کوچک شما در رقابت. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر 1392; 23 (251) :92-91

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1132-fa.html


، http://gozareha.ir
چکیده:   (4790 مشاهده)
یکی از اهداف چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404، سرعت بخشیدن به رشد اقتصادی و افزایش درامد سرانه کشور برای تبدیل شدن به قدرت اول اقتصادی منطقه است. راه‌اندازی کسب و کار شخصی‌ برای عرضه ایده‌های جدید و خلاقانه به جامعه و کسب درامد نیز همواره خواسته بسیاری از مردم به‌ویژه نسل جوان بوده است. تحقیقات و تجربیات متعدد ثابت کرده‌اند که راه‌حل اصلی این مسئله مشترک مردم و حاکمیت، "توسعه کسب و کارهای کوچک" است. در همین راستا صفحاتی از ماهنامه تدبیر به طرح مفاهیم کلیدی، تجربیات و توصیه‌هایی برای توسعه کسب و کارهای کوچک اختصاص یافته است.
 به این تجربه دردناک فکر کنید: یک روز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، ایده کسب و کارتان که شب‌های زیادی بیدار مانده‌اید و به آن فکر کرده‌اید و برای تحقق آن زحمات زیادی کشیده‌اید، توسط فرد دیگری کپی‌برداری شده است. رقبای شما نه‌تنها ایده شما را کپی‌سازی کرده‌اند؛ بلکه آن را صیقل داده و جذاب‌تر ساخته‌اند و به این ترتیب شما در حال از دست دادن مشتریان خود هستید. این بدترین اتفاقی است که می‌تواند برای یک کسب و کار بیفتد. اما این همه‌ی ماجرا نیست: در دنیای واقعی هم کسب و کاری که رقیب نداشته باشد، معمولاً کمیاب است. هر کسب و کاری در دنیای واقعی با رقابت مواجه است و در نتیجه برای از دست ندادن سهم بازار و مشتریان‌اش باید اقداماتی را انجام دهد. و حتی اگر در چنین شرایطی قرار ندارید، خطر رقبا را نباید دست کم بگیرید: دیر یا زود آن‌ها به‌سراغ شما هم خواهند آمد. برای مقابله با تهدیدهای ناشی از رقابت، در این مقاله 4 استراتژی قدرتمند را معرفی می‌کنیم که به شما برای پیروزی در رقابت کمک خواهند کرد:
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1392/4/30 | پذیرش: 1393/6/16 | انتشار: 1393/6/16

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb