، bahareh _ h_m@ yahoo.com
چکیده: (6516 مشاهده)
یکی از مسائل بسیار مهم در قلمرو تبلیغات ، ارزیابی اثر بخشی تبلیغ است که متاسفانه کمتر به آن توجه می شود. اندازه گیری آثار گوناگون تبلیغات اگر چه دشوار است اما نتایج آن برای برنامه ریزی ، اصلاح و تعدیل فعالیتهای تبلیغاتی سازمان ها بسیار مفید خواهد بود .
در حالی که امروز، شاهد ضرر و زیان و متلاشی شدن حیات اقتصادی شرکتها به دلیل عدم توفیق در امر فروش محصولات و ادامه حیات اقتصادی هستیم، اگر طراحان برنامه های تبلیغاتی بتوانند برنامه های مناسب و اثر بخشی را طراحـی نمایند، خواهــند توانسـت میزان فـــروش کالاها را بالاتـر برده و یا بازگشت به موقع سرمایه گذاری ها و گردش سالم اقتصادی را رونق بخشند . در این مقاله ابتدا بطور مختصر اجزای تصمیمات اساسی در تبلیغات توضیح داده می شود، سپس به اثربخشی تبلیغات ، مدل های اثربخشی ، ارزیابی اثربخشی یک رسانه و در نهایت اندازه گیری موفقیت پرداخته می شود.
دریافت متن کامل
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مديريت بازاريابي و فروش دریافت: 1392/5/13 | پذیرش: 1393/6/17 | انتشار: 1393/6/17