دوره 23، شماره 248 - ( 10-1391 )                   جلد 23 شماره 248 صفحات 44-35 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

خدامی سهیلا، شاه طهماسبی اسماعیل، شمس الهی سارا. تبیین بازاریابی تراکنشی (مبانی، مدل­‌ها و نحوه اجرا). ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1391; 23 (248) :35-44

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1317-fa.html


، skhoddami@modares.ac.ir
چکیده:   (5165 مشاهده)
« از سال 2020حجم دانش بشر، هر 70 روز دو برابر می‌‌شود»، این گفته پیتر دراکر در کتاب چالش‌‌های مدیریت در سده 21 افکار انسان را دچار شوک فلسفی در مورد سرعت تغییرات می‌‌کند. مهم ترین عامل تغییرات در گذشته فنا‌‌وری بوده و برای آینده، آرمان فنا‌‌وری نزدیک شدن به رفتار اجتماعیِ انسان است؛ یعنی با همه تلاش فنا‌‌وران برای دسترسی به هوش و احساس انسانی هنوز چیزی جایگزین روابط انسانی و هوش هیجانی آن نشده است. روابط انسانی از مجموعه نمادهایی است که به تکنولوژی به عنوان ابزار نگاه و از آن برای تسهیل و ترفیع نحوه ارتباطات استفاده می‌‌کند. برای همگامی با تغییرات که بازار و عناصر بازار را نیز در برمی‌‌گیرد، پارادایم و فلسفه‌‌های بازاریابی نیز در حال تغییر است. بازاریابی بعد از گذر فلسفی به بازاریابی اجتماعی به عنوان سامانه‌‌ ارتباطی جامعه و ترکیبی از روابط انسانی مطرح شده و برای استفاده بهتر از شاخصه‌‌ اجتماعی به دنبال افراد و فنا‌‌وری‌‌هایی است که سرعت انتشار اطلاعات محصول و خدمات را با سرعت تغییر، همسان سازد؛ از این‌‌رو رویکرد نوین در این مسیر دست‌‌یازی به تعابیری است که نقش روابط انسانی در آن پر رنگ‌‌تر باشد. در این راستا، اصطلاحاتی چون؛ بازاریابی دهان به دهان، ویروسی، اثرگذار، خیابانی و مبلغانه، به عرصه ادبیات بازاریابی پا نهاده اند و شاخ و برگ گرفته‌‌اند. با همه این تفاسیر در این مقاله سعی براین است یکی از تعابیری که تاکنون کمتر در ادبیات بازاریابی در ایران مورد توجه بوده و نقش مهمی در بازاریابی اجتماعی داشته است، تشریح گردد و مبانی، شاخصه‌‌ها، تمایزات، مدل‌‌ها و نحوه اجرای آن تبیین شود. از این تعبیر جدید به خاطر توجه ویژه به ارتباطات و ستاره‌‌های ارتباطی و همگامی ظهورش با فنا‌‌وری‌‌های نوین با عنوان بازاریابی تراکنشی نام‌‌ برده می‌‌شود.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1392/6/5 | پذیرش: 1393/6/17 | انتشار: 1393/6/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb