رئیس استراتژی همکاریهای بین الملل شرکت ایرانخودرو ، BROMIDEH@YAHOO.COM
چکیده: (6887 مشاهده)
شرکتها برای موفقیت و رشد پایدار نیازمند توسعه سطح همکاری با یکدیگر هستند. موضوعی که خود به دلیل تفاوت در نگرش، سبک مدیریت و فرهنگها چالشهایی را به همراه خواهد داشت. آگاهی از این چالشها و تلاش برای مدیریت آنها می تواند به موفقیت شرکتها در پیشبرد همکاری کمک کنند. صنعت خودرو هم با توجه به ماهیت کسب و کارش و هزینههای هنگفت تحقیق و توسعه نیازمند همکاری با سایر شرکتها (حتی رقبا) است. از این رو حجم همکاریهای بین الملل در این صنعت بالا است و گستره وسیعی از شرکتها را (از کشورهای مختلف با فرهنگها و سبک مدیریت و شیوه کاری) شامل می شود. با آگاهی از این چالشها و برنامه ریزی برای تعدیل آنها، می توان از حجم تنشها کاست و به حجم موفقیتهای طرفین افزود. از این رو در این نوشتار با استفاده از روش پژوهش کیفی، به استخراج چالشهای همکاریهای بین الملل خودروسازان ایرانی و خودروسازان ژاپنی پرداخته است. از جمله یافتههای بارز این پژوهش می توان به مواردی از قبیل نبود انعطافپذیری، محافظه کاری افراطی، ارتباطات پراکنده، تغییرات زیاد ساختاری و نبود ثبات قوانین و مقررات حاکم بر کسب و کار اشاره کرد که بر تداوم همکاریهای بین الملل خودروسازان دو کشور تاثیرات فراوانی داشته است.
دریافت متن کامل
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مديريت عملیات دریافت: 1392/6/6 | پذیرش: 1393/6/17 | انتشار: 1393/6/17