دوره 23، شماره 241 - ( 3-1391 )                   جلد 23 شماره 241 صفحات 107-106 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

توفیق مهشید. استراتژی چیست: نشان تجاری و تصمیم گیری در خرید صنعتی. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر 1391; 23 (241) :107-106

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-1364-fa.html


، Mahshid.tofigh@gmail.com
چکیده:   (5622 مشاهده)
بررسی عملکرد بالاتر از سطح متوسط شرکتها در تجارت و بازاریابی صنعتی، داشتن یک مزیت رقابتی نقش تعیین کنندهای دارد. برخی از سازمانها این مزیت رقابتی را بر اساس دارایی های فیزیکی خود و برخی دیگر آن را از طریق شبکه های توزیع خود به دست می آورند. با این وجود، بسیاری از سازمانهای دیگر به دنبال رسیدن به یک مزیت رقابتی از طریق امتیازات نامحسوس و نهفته مانند شهرت و نشان تجاری خود هستند، و در این زمینه بسیار مهم است که سازمانها چگونه نشان تجاری خود را در یک شیوه سازمان یافته ، منظم، معنا دار و آگاهانه مورد بررسی قرار دهند و اداره کنند. ارزیابی اهمیت نسبی نشان تجاری به عنوان یک عامل موثر در رفتار خریداران صنعتی و متمایز کردن نشان های تجاری اصلی طبق تصویری که هرکدام از آنها در ذهن مشتری ایجاد می کند باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه تحلیل انتخاب مارک یا برند، از مفاهیم اصلی است که تولید کنندگان و توزیع کنندگان باید مد نظر داشته باشند به خصوص زمانی که کاهش در فروش ، نشان دهنده ی رقابت فزاینده ای در بازار است.
دریافت متن کامل
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1392/6/9 | پذیرش: 1393/6/17 | انتشار: 1393/6/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb