سازمان مدیریت صنعتی ، esmaeili@imi.ir
چکیده: (4623 مشاهده)
در یک نگاهمدیران ارشد اجرایی شرکتهای بینالمللی تحت فشارهای بیرونی و درونی مداوم برای ارزشافزایی در پورتفولیوی کسبوکارشان هستند، بهطوریکه ارزش کل باید بیش از جمع ارزش اجزاء باشد. هرچند که بسیاری از مدیران ارشد اجرایی در تلاش هستند تا استراتژی برای دفتر مرکزی شرکت بهکار گیرند و آن را به طرح سازمانی در جهت افزایش ارزش تبدیل کنند. در این گزارش، 6 استراتژی اصلی مادری ارائه میشود و نشان می دهد که کدام طرح سازمانی برای دفتر مرکزی شرکت با هر یک از این استراتژیها تناسب دارد.
استراتژی، طراحی دفتر مرکزی شرکت را شکل میدهد
شکل، دامنه، فرایندها و شایستگیهای اساسی بهینه مورد نیاز برای دفتر مرکزی شرکت برمبنای هر یک از استراتژیهای مادری چیست؟ ما فعالیتهایی را که دفتر مرکزی از طریق آن واحدهای کسبوکار را کنترل میکند و حوزههای مرتبط با آن را مشخص می کنیم.
سازگاری، کلید طراحی اثربخش است
ترجمه دقیق استراتژی مادری به واقعیت مستلزم طراحی دفتر مرکزی همراه با ساختار، افراد، فرایندها و ابزارهایی است که منعکسکننده و پشتیبان استراتژی محسوب میشوند. این گزارش میتواند به مدیران ارشد اجرایی کمک کند تا ارزیابی کند که طراحی دفتر مرکزیشان با رویکردشان در مورد استراتژی مادری شفاف و سازگار باشد.
دریافت متن کامل
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1392/9/20 | پذیرش: 1392/9/20 | انتشار: 1392/9/20