:: دوره 22، شماره 232 - ( 6-1390 ) ::
جلد 22 شماره 232 صفحات 55-63 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی روابط رضایتمندی مشتریان با وفاداری آنان
علی رستمی
چکیده:   (5708 مشاهده)
در بازارهای رو به گسترش امروز، با وجود رقبای فراوان، بدست آوردن مشتریان جدید و حتی حفظ مشتریان فعلی امری بسیار دشوار خواهد بود. برای سبقت گرفتن از رقبا و ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان دیگر رضایتمندی مشتریان به تنهایی کافی نیست و نباید به رضایتمندی مشتریان دلخوش کرد، سازمانها باید مطمئن شوند که مشتریان رضایت مندشان، وفادار هم هستند. در این مقاله پس از بررسی مطالعات انجام گرفته و مدلهای ارائه شده در زمینه رضایتمندی و وفاداری مشتری به طراحی مدلی پرداخته شده که نشان دهنده ارتباط میان رضایتمندی و وفاداری مشتری بوده و با دربر گرفتن تمامی عوامل تاثیرگذار در این زمینه، قابل استفاده برای تمامی سازمانها باشد.
دریافت متن کامل
واژه‌های کلیدی: مشتری، رضایت مندی مشتری، بازاریابی، وفاداری مشتری، مشتری مداری
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: ۱۳۹۱/۴/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۲/۴/۱۵ | انتشار: ۱۳۹۲/۴/۱۵
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


رستمی علی. بررسی روابط رضایتمندی مشتریان با وفاداری آنان. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1390; 22 (232) :55-63

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-202-fa.html



دوره 22، شماره 232 - ( 6-1390 ) برگشت به فهرست نسخه ها