:: دوره 25، شماره 272 - ( 2-1394 ) ::
جلد 25 شماره 272 صفحات 19-23 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش الکترونیکی و یادگیری سازمانی
چکیده:   (1332 مشاهده)
بسیاری تصور می کنند که آموزش الکترونیکی، چیزی نیست جز یادگیرندهای تنها دور از مرکز آموزش. بیشتر آدمها، وقتی به آموزش الکترونیکی فکر می کنند، در ذهنشان فردی مجسم می شود که در کنج انزوا در مقابل کامپیوتر نشسته و مشغول خواندن دروس، انجام تمرینها و پاسخگویی به آزمونها است. معمولا به آموزش الکترونیکی به عنوان آموزش از راه دور نگاه میشود و آن را به صورت خودآموزی تصور میکنند که در آن، ارتباطات و ابعاد انسانی روشهای سنتی آموزش وجود ندارد. این نگاه به آموزش الکترونیکی، منجر به تصورات غلط دربارۀ آن شده است. به واسطۀ این چارچوب مرجع و تصویر رایج معیوب، برداشتی نادرست و محدود از آموزش الکترونیکی در ذهن افراد جای گرفته است. یک تصور نادرست و قابل توجه این است که از طریق آموزش الکترونیکی تنها میتوان دانش نظری را انتقال داد و یا از طریق آن تنها میتوان مهارتهای محدودی کسب کرد. البته درست است که برخی از روشهای آموزش الکترونیکی برای کسب دانش مناسب ترند تا توسعۀ مهارت، اما این نتیجه گیری دربارۀ محدودیتهای آموزش الکترونیکی، آن هم برای تمام اشکال آن، بسیار نادرست است.
متن کامل [PDF 219 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت تکنولوژی و نوآوری
دریافت: ۱۳۹۴/۳/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۴/۳/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۴/۳/۱۸
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


آموزش الکترونیکی و یادگیری سازمانی. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1394; 25 (272) :19-23

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-2667-fa.html



دوره 25، شماره 272 - ( 2-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها