:: دوره 25، شماره 272 - ( 2-1394 ) ::
جلد 25 شماره 272 صفحات 27-30 برگشت به فهرست نسخه ها
نوآوری به عنوان یک شایستگی فردی
محمد جواد ثابت
چکیده:   (1803 مشاهده)
اگر کمی با ریزبینی به واژه "نوآوری" توجه کنیم، می بینیم که حداقل در سه معنای مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. نوآوری در معنای اول یک فرایند است، فرایندی که به تعبیر شومپیتر بزرگ منجر به معرفی کالا یا خدمات جدید، روش های تولید جدید، منابع جدید تأمین، بازارهای جدید یا روش های سازماندهی جدید به جامعه میشود. هنگامی که می گو ییم "نوآوری موتور محرک تحول اقتصادی است" یا "سازمان ها باید نوآوری داشته باشند تا از گردونه رقابت حذف نشوند" نوآوری در این معنا کارکردی است که توسط فرد یا سازمان کارآفرین انجام میشود. نوآوری در معنای دوم، فرآورده و نتیجه نوآوری در معنای اول است. به عبارتی، فرایند نوآوری موجب معرفی کالا و خدمات جدید یا ابزارها و روش های بهبودیافته میشود ک ه به خود آن برآیند ها هم نوآوری می گوییم. وقتی می گوییم "گروه صنعتی الف نوآوری های زیادی را به بازار ایران عرضه کرده است" یا "خیل عظیم نوآوری هایی که در قرن بیستم روانه بازار شد حاصل پیشرفت های دانش مدیریت بود"، نوآوری را در این معنای دوم استفاده کرده ایم.
متن کامل [PDF 227 kb]   (2 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت تکنولوژی و نوآوری
دریافت: ۱۳۹۴/۳/۱۸ | پذیرش: ۱۳۹۴/۳/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۴/۳/۱۸
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


ثابت محمد جواد. نوآوری به عنوان یک شایستگی فردی. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1394; 25 (272) :27-30

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-2669-fa.html



دوره 25، شماره 272 - ( 2-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها