چکیده: (2827 مشاهده)
تجارت الکترونیک یا E-Business ، ابزاری است که کسب و کارهای مختلف و شرکای آن ها و
مشتریانشان را قادر میسازد تا بتوانند موضوعاتی چون کیفیت کالا، خدمات و سرعت تحویل آن ها را
ارتقا داده و موضوعاتی همچون هزینه ها را کاهش دهند.
ویژگی اصلی همه این فعالیت ها تسهیل فرایندهای تجاری، حذف فرایندهای غیر ضروری در انجام
امور بازرگانی، کاهش هزینه ها از طریق بهبود و افزایش هماهنگی، کاهش هزینه های اداری به ویژه
هزینه مکاتبات و کاغذبازی، بهبود دسترسی به بازار و افزایش تنوع برای مشتریان به معنای عام
است. به طور کلی، مهم ترین ویژگی تجارت الکترونیک از دیدگاه بازاریابی، برقراری ارتباط سازمان یا
فرد با کل مخاطبان و سازگار ساختن محصولات و خدمات با نیازهای یکایک آ نهاست. برایند این کار،
رقابت شدید، تنوع عرضه کنندگان و محصولات و خدمات آن ها و در نتیجه، کاهش هزینه ها و افزایش
رضایتمندی مشتریان خواهد بود.
بیست و ششمین همایش فصلی کانون دانشجویان و دانش آموختگان دوره کارشناسی ارشد
مدیریت اطلاعات و فناوری ) MITM ( سازمان مدیریت صنعتی، با محوریت پویایی ک سب وکارهای
موفق الکترونیک، موضوعات مرتبط با تجارت الکترونیک نظیر رشد B2C در دنیا، اهمیت مشتریان
در فرایند خدمات الکترونیک، ایران و B2C ، تخفیف گروهی، صرفه جویی در خریدهای آنلاین و سبک
زندگی دیجیتال را با حضور مدیران، استادان و کارآفرینان بخش ICT ، مشاوران کسب وکارهای
اینترنتی و دانش آموختگان رشته مدیریت فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار داد. در ادامه، فرازهایی از
سخنرانی های این همایش را می خوانید.
نوع مطالعه:
ترجمه |
موضوع مقاله:
عمومی دریافت: 1394/3/18 | پذیرش: 1394/3/18 | انتشار: 1394/3/18