دوره 26، شماره 276 - ( 6-1394 )                   جلد 26 شماره 276 صفحات 36-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

مرادی کیوان. چابکی یادگیری: شاخص اصلی استعداد رهبری. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1394; 26 (276) :33-36

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-2870-fa.html


چکیده:   (2697 مشاهده)
تجربه یکی از مهمترین مربیان زندگی افراد محسوب میشود. حتی اندیشمندانی مانند ارسطو به این امر تأکید داشته اند که تقوا، مسائل اخلاقی و شجاعت از طریق تمرین و خوگیری قابل یادگیری هستند. تئوریهای حوزه آموزش و یادگیری، کودکان و بزرگسالان را یادگیرندگان فعالی قلمداد میکنند که خود را از طریق تجارب زندگی توسعه میدهند. در مطالعات سازمانی نیز درسهای مبتنی بر تجربه بر کارآموزی کارکنان، توسعه رهبری و یادگیری تیمی و یادگیری سازمانی توجه دارند. از این رو، درسهای حاصل از تجربه یکی از عوامل اصلی توسعه، رشد و یادگیری در سطوح سازمانی، گروهی و فردی محسوب میشوند. در هر تجربه ای، گروهی از مردم درسهای ارزشمندی یاد میگیرند. افراد دیگری در همان تجربه، مطلبی نمی آموزند و یا در مواردی حتی درسهای اشتباهی کسب میکنند. توانایی یادگیری از تجربه، بعضی از افراد را قادر میسازد تا شرایط تفوق سازمانشان را در موقعیتهایی که تغییر و پویایی، هنجاری جدید است و یادگیری یک مزیت استراتژیک پایدار
متن کامل [PDF 171 kb]   (2 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1394/7/14 | پذیرش: 1394/7/14 | انتشار: 1394/7/14

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb