چکیده: (2856 مشاهده)
تجربه یکی از مهمترین مربیان زندگی افراد
محسوب میشود. حتی اندیشمندانی مانند ارسطو
به این امر تأکید داشته اند که تقوا، مسائل اخلاقی و
شجاعت از طریق تمرین و خوگیری قابل یادگیری
هستند. تئوریهای حوزه آموزش و یادگیری،
کودکان و بزرگسالان را یادگیرندگان فعالی قلمداد
میکنند که خود را از طریق تجارب زندگی توسعه
میدهند. در مطالعات سازمانی نیز درسهای مبتنی
بر تجربه بر کارآموزی کارکنان، توسعه رهبری و
یادگیری تیمی و یادگیری سازمانی توجه دارند. از
این رو، درسهای حاصل از تجربه یکی از عوامل
اصلی توسعه، رشد و یادگیری در سطوح سازمانی،
گروهی و فردی محسوب میشوند. در هر تجربه ای،
گروهی از مردم درسهای ارزشمندی یاد میگیرند.
افراد دیگری در همان تجربه، مطلبی نمی آموزند
و یا در مواردی حتی درسهای اشتباهی کسب
میکنند. توانایی یادگیری از تجربه، بعضی از افراد
را قادر میسازد تا شرایط تفوق سازمانشان را در
موقعیتهایی که تغییر و پویایی، هنجاری جدید
است و یادگیری یک مزیت استراتژیک پایدار
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
عمومی دریافت: 1394/7/14 | پذیرش: 1394/7/14 | انتشار: 1394/7/14