چکیده: (2490 مشاهده)
با وجودی که متخصصان بسیاری براین عقیده اند که استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات از دیرباز در تجارت
وجود داشته اند، اما تجارت الکترونیک با محتوای جدید در حقیقت بستری است فکری و ایدئولوژیک برای تجارت در همه ابعاد
با استفاده از ابزارهای توانمند فناوری اطلاعات و ارتباطات که در زمان حضور اینترنت مطرح و به کار گرفته میشود. به عبارتی
باید گفت، تجارت الکترونیک امروز در جریان جهانی سازی، همچنان پدیده ای به حساب میآید که برای جهانی شدن نیاز به
زیرساختهای مختلف دارد که باید به ارتباطات و زیرساخت فناوری، آمادگی محیط تجاری، توسعه محیط تجاری و فرهنگی،
فراهم شدن محیط قانونی، تناسب سیاستها و چشم اندازهای دولت، پذیرش تجارت الکترونیک از سوی مصرف کنندگان و
بنگاهها، اشاره شود که این از الزامات بهرهمندی از تجارت الکترونیک در گستره دنیای امروز است.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مدیریت منابع انساني دریافت: 1394/8/25 | پذیرش: 1394/8/25 | انتشار: 1394/8/25