دوره 26، شماره 281 - ( 11-1394 )                   جلد 26 شماره 281 صفحات 28-23 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

متاجی علیه، حسن زاده مصطفی. تجزیه و تحلیل انتقادی از ارزیابی اثربخشی آموزش: مدل ارزشیابی کرک پاتریک. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1394; 26 (281) :23-28

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3096-fa.html


چکیده:   (2434 مشاهده)

جهان امروز جهان تغییر و تحول است. به ندرت روزی را
بدون نوآوری و تغییر در تولید یا وضعیت خدمات سپری
م یکنیم ] 1[. تغییرات سریع فناوری بر همه سازمانها به
خصوص سازمانهای بزرگ صنعتی تأثیر بسیاری میگذارد
و غفلت از آن باعث سقوط سریع سازمان میشود.
سازمانها از ارکان مهمی از قبیل سرمایه، نیروی انسانی،
فناوری و مدیریت تشکیل یافت هاند که به زعم بسیاری از
صاحبنظران، در این بین، نیروی انسانی مهمترین رکن
است، زیرا کارایی سازمان منوط به انجام وظایف درست
و صحیح این نیروها، چه در دایره صفی و چه در دایره
ستادی است ] 2[. در چنین شرایطی بیشتر سازما نها به
دنبال را هحلی برای تطبیق به این شرایط هستند. راه حلی که
توسط بیشتر صاحبنظران عنوان شده، آموزش و بهسازی
منابع انسانی است ] 1[. اجرای آموزش و بهسازی نیروی
انسانی سبب میشود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات
سازمانی و محیط، به طور مؤثر فعالیتهایشان را ادامه
داده و برکارایی خود بیفزایند. بنابراین آموزش و بهسازی،
کوشش مداوم و برنامه ریزی شده به وسیله مدیریت برای
بهبود سطوح شایستگی کارکنان و عملکرد سازمانی است.

متن کامل [PDF 278 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1394/12/2 | پذیرش: 1394/12/2 | انتشار: 1394/12/2

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb