دوره 26، شماره 282 - ( 12-1394 )                   جلد 26 شماره 282 صفحات 10-12 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

گفتگو: مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی: کیفیت مدیریت، پیش نیاز مدیریت کیفیت. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1394; 26 (282) :10-12

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3145-fa.html


چکیده:   (1353 مشاهده)

فرهنگ کیفیت زیرمجموعه ای از فرهنگ سازمانی به شمار می آید که هدف آن ارتقای مستمر کیفیت است. فرهنگ کیفیت
شامل دو بخش روانشناختی/ فرهنگی و فرایندهای رسمی بهبود کیفیت است. جنبه روانشناختی فرهنگ کیفیت را میتوان در
سطح فردی و جمعی مورد نظر قرار داد. همچنین فرایندهای رسمی کیفیت دربردارنده فرایند تعریف کیفیت، الگوسازی، تدوین
ابزار اندازه گیری و نیز فرایند گردآوری داده ها، اطلاعات، قضاوت درباره کیفیت، تدوین گزارش و بالاخره اقدام برای بهبودی و
تضمین کیفیت است .
در مصاحبه با دکتر محمدعلی محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، ابتدا به فرهنگ کیفیت و نقش آن در سازمان،
مجموعه باورها، ارزشها، گرایشها، انتظارات و امور مشترکی که مدیریت و سایر کارکنان یک سازمان لازم است نسبت به
فرایند بهبود مستمر کیفیت سهیم باشند اشاره شده است. سپس ضرورت تعهد مدیران سازمان در قبال دستیابی به کیفیت
و فرایند ارزیابی درونی و برونی و سرانجام نقش منابع انسانی در کیفیت، در سازمانهای دولتی و بخش خصوصی مورد توجه
قرار گرفته است .

متن کامل [PDF 206 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت كيفيت
دریافت: 1395/1/28 | پذیرش: 1395/1/28 | انتشار: 1395/1/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb