آموزشهای راهبری )رهبری( رایج در جهان، بر این پایه استوارند که با دادن دانش و اطلاعات درباره ویژگیهای یک راهبر
مؤثر میتوان از افراد راهبرانی مؤثر ساخت. در عمل، میبینیم که دانشگاهها به ندرت در پرورش راهبران موفق بوده اند و همچنین،
راهبران موفق دنیای کسب وکار لزوما همان ویژگیهایی را ندارند که در دانشگاهها و مدارس کسب وکار آموخته میشود.
نزدیک به نیم قرن است که نوعی رویکرد جدید به آموزش راهبری در دنیا در حال بروز و قوت گرفتن است که راهبری را نه
یک مهارت آموختنی، بلکه یک ویژگی ذاتی میداند که هر فرد واجد آن است و تنها باید موانعی را که مانع بروز قوای راهبری
میشود در فرد شناسایی و به او کمک کرد که آ نها را بردارد.
بازنشر اطلاعات | |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |