دوره 26، شماره 283 - ( 2-1395 )                   جلد 26 شماره 283 صفحات 13-10 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ابوالعلائی بهزاد، ابوالعلائی نیما. کارکنان کلیدی یا مشاغل کلیدی. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1395; 26 (283) :10-13

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3235-fa.html


چکیده:   (4389 مشاهده)

سال ها قبل، باور و اعتقاد صاحبنظران این بود که کارکنان اصلی ترین دارایی سازمان ها هستند. بعد ها این باور، به این ترتیب تکمیل شد که کارکنان "شایسته" را باید اصلی ترین سرمایه و ارزشمندترین دارایی سازمان ها تلقی کرد و اخیراً این ایده این گونه تصحیح و کامل شده است که کارکنان شایسته وقتی در مشاغل و مناصب کلیدی و تعیین کننده سازمان قرار داشته باشند، می توانند مؤثر واقع شوند، دارایی اصلی سازمان به حساب آیند و تغییر و تمایز ایجاد کنند.
این مقاله، از یکی از مطالب مندرج در "هاروارد بیزینس ریویو" اقتباس شده است که با ایده ها و توصیه های مؤلفان (مترجمان) تلفیق شده است. همان گونه که در مقاله تصریح شده است، کارکنان کلیدی کسانی هستند که می توانند سرنوشت بازی را تغییر دهند و به سازمان، در مقایسه با رقبا، مزیت رقابتی پایدار و قابل اتکا ببخشند. آن ها در بازار کار کمیاب هستند، ارزش آفرینی می کنند و مورد توجه رقبای طماع قرار دارند. مشاغل کلیدی هم مشاغلی هستند که می توانند تغییر ایجاد کنند و آن ها را می توان با سطوح متفاوتی از کیفیت و اثربخشی انجام داد. این مشاغل چنانچه توسط کارکنان شایسته و درجه یک انجام شوند، ستون فقرات موفقیت شرکت ها خواهند بود

متن کامل [PDF 175 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: 1395/3/24 | پذیرش: 1395/3/24 | انتشار: 1395/3/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb