دوره 26، شماره 283 - ( 2-1395 )                   جلد 26 شماره 283 صفحات 48-43 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

خوشوقتی آرمین، محسنی حمید. اندازه گیری، بازخورد و تقویت مثبت مدیریت عملکرد کارکنان در سینره. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1395; 26 (283) :43-48

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3243-fa.html


چکیده:   (2450 مشاهده)

مدیریت عملکرد از دو واژه مدیریت و عملکرد تشکیل شده است. مدیریت را همواره انجام دادن کار با دیگران، پیش بردن امور از طریق سایرین، فرایند برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل تعریف کرده اند. عملکرد نیز به تعریف فرهنگ فارسی معین عبارت است از نتیجه کار، میزان کار و حاصل محصول. تعریف رسمی مدیریت عملکرد به گفته دانیلز، یک سیستم مدیریتی داده گرای عملی است که از سه عنصر اصلی اندازه گیری، بازخورد و تقویت مثبت تشکیل شده است. اگر سری هم به سازمانها بزنیم، خواهیم دید یکی از خواسته های مشترک و همیشگی همه مدیران، ارتقای عملکرد و بهبود مستمر رفتار کارکنان است. وقتی کارکنان خوب رفتار میکنند و عملکردهای مطلوب و رضایت بخشی دارند، مدیران هم موفق هستند و سازمانهایشان را با موفقیت اداره میکنند. عملکرد یک کارمند تابع عوامل بسیار زیادی است. یک کارمند برای اینکه رفتار و عملکرد مناسبی داشته باشد لازم است :...

متن کامل [PDF 152 kb]   (2 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: 1395/3/24 | پذیرش: 1395/3/24 | انتشار: 1395/3/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb