مدیریت عملکرد از دو واژه مدیریت و عملکرد تشکیل شده است. مدیریت را همواره انجام دادن کار با دیگران، پیش بردن امور از طریق سایرین، فرایند برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل تعریف کرده اند. عملکرد نیز به تعریف فرهنگ فارسی معین عبارت است از نتیجه کار، میزان کار و حاصل محصول. تعریف رسمی مدیریت عملکرد به گفته دانیلز، یک سیستم مدیریتی داده گرای عملی است که از سه عنصر اصلی اندازه گیری، بازخورد و تقویت مثبت تشکیل شده است. اگر سری هم به سازمانها بزنیم، خواهیم دید یکی از خواسته های مشترک و همیشگی همه مدیران، ارتقای عملکرد و بهبود مستمر رفتار کارکنان است. وقتی کارکنان خوب رفتار میکنند و عملکردهای مطلوب و رضایت بخشی دارند، مدیران هم موفق هستند و سازمانهایشان را با موفقیت اداره میکنند. عملکرد یک کارمند تابع عوامل بسیار زیادی است. یک کارمند برای اینکه رفتار و عملکرد مناسبی داشته باشد لازم است :...
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |