دوره 27، شماره 284 - ( 3-1395 )                   جلد 27 شماره 284 صفحات 14-19 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

حبیبی تبار زینب. سمیتئاتر: رویکردی نوین در آموزش. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1395; 27 (284) :14-19

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3281-fa.html


چکیده:   (1057 مشاهده)

رشد سریع جمعیت در دهه های گذشته، که پیامد آن افزایش تقاضای عمومی برای آموزش بوده است، نظام آموزش سنتی را در بسیاری از کشورهای جهان با مشکلات و چالش های جدی روبه رو کرده است. علاوه بر این، موازی با مشکلات موجود، نیازهای گسترده آموزشی جوامع دانایی محور با ادامه استفاده از روش های آموزشی سنتی، دیگر قابل پاسخگویی نیست. از آنجا که روش های سنتی تدریس و یادگیری به تنهایی قادر به پاسخگویی به این مشکلات نیست، ما باید راه حل این مشکلات را از درون این دنیای پرتلاطم و در حال رشد بیابیم. آماده کردن یادگیرندگان با تجارب یادگیری اثربخش همیشه یکی از دغدغه های اصلی است. هدف این مقاله، معرفی یک رویکرد نوین آموزشی با عنوان "سمیتئاتر" است. سمیتئاتر آموزشی کاربردی است که محتوای آن بر مبنای پژوهش و مشاوره حاصل میشود و جهت ایجاد درک بهتر در مخاطب به وسیله تئاتر به تصویر در می آید و در ادامه نمایش ارائه شده، توسط استاد سخنران مورد تحلیل و تدریس قرار م یگیرد. یکی از اهداف مهم در خلق و ابداع ایده سمیتئاتر، ایجاد "جذابیت و اثربخشی در امر آموزش" است. سمیتئاتر شامل تدریسی ملمو ستر و در هم آمیخته با واقعیات زندگی روزمره، ارتقای اثربخشی و کارایی در معرفی مطالب آموزشی، ایجاد درک بیشتر در مخاطب نسبت به موضوعات و محتواهای مورد یادگیری و ایجاد جذابیت ها و لذت های حاصل از نمایش یا تئاتر در مخاطبان است تا یادگیرندگان با علاقه و پیگیری بیشتر راجع به موضوع در جلسه حضور یابند.

متن کامل [PDF 158 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: عمومی
دریافت: 1395/4/26 | پذیرش: 1395/4/26 | انتشار: 1395/4/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb