دوره 27، شماره 284 - ( 3-1395 )                   جلد 27 شماره 284 صفحات 37-33 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

منتیان محمدعلی، ادیبی سده محمدحسین. نگاه مشتریان به خرید کالای تقلبی در بازار ایران. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1395; 27 (284) :33-37

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3284-fa.html


چکیده:   (2126 مشاهده)

مبادله و مصرف محصولات غیر اصلی و جعل کالاهای مصرفی و صنعتی به یک مشکل جهانی تبدیل شده است. حجم تجارت کالای تقلبی با سرعت فراوانی رو به افزایش است، به طوری که حدود 7 درصد تجارت جهانی را در بر میگیرد که این امر باعث مشکلاتی مانند کاهش درآمد دولت میشود، به این دلیل که داد و ستد کالاهای غیر اصلی در بازارهای غیر رسمی صورت میگیرد که به ندرت در آن ها مالیات و عوارض پرداخت میشود. افزایش هزینه های دولت از طریق افزایش هزینه های شناسایی و پیشگیری از جرم، اجرای قانون و ... موجب کاهش درآمد و سود واحدهای کسب وکار م یشود که با در نظر گرفتن پیامدهای ناشی از آن بر سایر ذی نفعان مانند سهامداران )با تأثیر روی ارزش سهام آن ها(، کارکنان )با امکان از دست دادن شغل(و مشتریان )با امکان تصویب افزایش قیمت( میزان تأثیرگذاری آن بیشتر نمایان م یشود. این مشکلات در کشورهای در حال توسعه نسبت به کشورهای توسع هیافته حادتر است، به طوری که مصرف کالاهای تقلبی و افزایش نرخ رشد مصرف آن، به عنوان جدی ترین تهدید پیش روی اقتصاد ملی این کشورها مطرح است. 

متن کامل [PDF 579 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1395/4/26 | پذیرش: 1395/4/26 | انتشار: 1395/4/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb