دوره 27، شماره 284 - ( 3-1395 )                   جلد 27 شماره 284 صفحات 49-44 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

جوکار محمدصادق. تکامل ارتباط صنعت و دانشگاه در رسیدن به نوآوری. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1395; 27 (284) :44-49

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3286-fa.html


چکیده:   (2031 مشاهده)

ارتباط صنعت و دانشگاه با توجه به میزان تأثیرگذاری آن بر توسعه دانش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به تفاو تهای ساختاری و نهادی این ارتباط در کشورهای مختلف نیاز به مدل منحصرب هفرد و هماهنگ با شرایط بومی کشور به شدت احساس م یشود. با توجه به تأکیدات موجود در حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان و نقش پررنگ نوآوری در آن، در این مقاله سعی شده است تا ضمن مروری بر روند تاریخی ارتباط صنعت و دانشگاه و سیر نگرش بر نوآوری، مدل مارپیچ سه گانه به عنوان مدلی نزدیک به سیستمهای نوآوری معرفی و انواع آن بررسی شود. یکی از عوامل حیاتی در توسعه اقتصادی و پیشرفت جوامع امروزی را میتوان توسعه علم و فناوری دانست

متن کامل [PDF 192 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت تکنولوژی و نوآوری
دریافت: 1395/4/26 | پذیرش: 1395/4/26 | انتشار: 1395/4/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb