با وجود رشد تصاعدی صادرات کشور در دو دهه اخیر، هنوز یک مسئله ریش های باقی است و آن اینکه سیاستهای کلان
کشور جهت گیری صادراتی ندارند و حتی میان برخی سازمانهای دولتی مرتبط با صادرات نیز همگرایی وجود ندارد. بخش
تولید کشور نیز در برندسازی محصولات خود چندان موفق عمل نکرده است و آمادگی لازم برای ورود به بازارهای مدرن را
ندارد.
مهندس محمدرضا مودودی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، و معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران، معتقد است که
برای آنکه کشور جهش صادرات را در تمام حوز هها تجربه کند، صادرا تمحوری باید سرلوحه تمامی تصمیمات و سیاستهای
بخش حاکمیتی قرار گیرد و بخش خصوصی نیز به توسعه ظرفیتهای تولیدی و بازاریابی خود بپردازد.
گف توگوی تدبیر با مهندس مودودی از نظرتان میگذرد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |