دوره 28، شماره 295 و تير-مرداد - ( 5-1396 )                   جلد 28 شماره 295 و تير-مرداد صفحات 47-43 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

لطفی‌ حقیقت مجید، توفیق‌‌فر بهزاد. واکاوی اثرگذاری رفتارهای رسانه‌‌ای در اصلاح فرهنگ سازمانی. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1396; 28 (295) :43-47

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3636-fa.html


چکیده:   (1686 مشاهده)
امروزه فرهنگ سازمانی یکی از اصلی‌‏ترین مسائل مورد بررسی در مباحث و تحقیقات دانشگاهی است که در حیطه تئوری سازمان و تکنیک‌‏های مدیریت به انجام می‏‌رسند. در سازمان‌هایی که مسائل فرهنگی کمترین اهمیت آشکار را دریافت می‏‌کنند نیز بعد فرهنگی، جزء لاینفکی از تمامی ابعاد سازمانی‏ است، اینکه در یک شرکت یا سازمان، افراد چگونه می‏‌اندیشند، احساس، ارزش‏گذاری و عمل می‏کنند، همه و همه توسط ایده‌‏ها، معانی و باورهای یک کلیت فرهنگی شکل می‏گیرند. مدیران سازمان‏ها عموماً در برابر فرهنگ سازمانی دو گونه مواجهه را پیش می‏گیرند یا گمان می‏کنند که فرهنگ سازمانی وجود دارد و تأثیرگذار است یا اینکه چیزی با این نام وجود ندارد! برخورد، هرچه که باشد، فرهنگ سازمانی همچنان دارای اهمیت فراوانی است. اعضای ارشد سازمان هر یک به نحوی از انحاء و پیوسته در حال مدیریت فرهنگ هستند، مدیریتی که از طریق طبقه‌بندی مسائل به پراهمیت و کم‌اهمیت و همچنین چارچوب‏‌بندی اینکه سازمان چگونه باید فهمیده شود، صورت می‏‌گیرد. بسیاری اوقات حتی در سازمان‌های پیشرو نیز، درک درستی از این مطلب که چگونه افراد و سازمان بر حسب فرهنگ عمل می‏‌کنند، وجود ندارد. این مقاله سعی دارد تا با معرفی برخی ابزارهای‏ رسانه‏‌ای مغفول مانده در سازمان‏ها، راهی هموارتر برای مداخله در فرهنگ سازمانی نشان داده و استفاده از آن را برای ارتقای فرهنگ و رسیدن به سازمانی پویا، چابک و بهره‌‏ور پیشنهاد دهد.
متن کامل [PDF 237 kb]   (17 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: 1396/6/20 | پذیرش: 1396/6/20 | انتشار: 1396/6/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb