در دهه اخیر، مدلهای جدید کسبوکار بر بستر فناوری اطلاعات چنان گسترش یافتهاند که تمام مفاهیم کسبوکار معنای گذشته خود را دست دادهاند و پارادایمهای جدیدی بر این فضا حاکم شده است. تحت تأثیر این پارادایم نوین، کسبوکارهای سنتی با مدلهای دیرپای خود به دایناسورهای کسبوکار تبدیل شدهاند که اگر هر چه زودتر خود را با این فضای جدید وفق ندهند و الزامات آن را نپذیرند، اکثر آنها محکوم به فنا هستند و مابقی نیز قلمرو مألوف خود را از دست خواهند داد. آنچه امروز در دنیای کسبوکار رخ داده است، چنان بدیع و بینظیر است که حتی تصور آن نیز در گذشت دور از ذهن بود.
سی و چهارمین همایش فصلی رشته MBA با گرایش مدیریت کسبوکار هوشمند و تحولگرا (MITM)، با موضوع "مدلهای کسبوکار آینده" با دعوت از صاحبنظران و فعالان کسبوکارهای نوین پلتفرمی، به بررسی تغییر پارادایمهای کسبوکار و قواعد بازی در فضای کسبوکار پلتفرمی پرداخت. گزیدهای از سخنرانیهای این همایش از نظرتان میگذرد.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مدیریت اطلاعات دریافت: 1396/9/29 | پذیرش: 1396/9/29 | انتشار: 1396/9/29