دنیای کسبوکار دنیای بیرحمی است. شرکتهایی که زمانی با نوآوریهابی خود، مدلهای جدیدی در کسبوکار خلق کردند و به بزرگترین غولهای جهانی کسبوکار تبدیل شدند، امروز خود را با مدلهای جدیدی رو در رو میبینند که پارادایمهای کسبوکار را تغییر داده و اگر خود را با این مدلها تطبیق ندهند، حتی خطر نابودی را نیز باید به جان بخرند. در واقع، مدل کسبوکار که همان ابزاری بود که زمانی باعث برتری جهانی برخی کسبوکارها شد، امروز به ضد خود تبدیل شده و در حال گرفتن برتری از برترینهاست، زیرا بازیگرانی جدید با مدلهایی کمسابقه و نوآورانه وارد بازار شدهاند و بهگونهای که کمتر سابقه داشته است، به خلق ارزش برای مشتریان میپردازند.
در گفتوگو با دکتر هومن تصدیقی، مدرس و مشاور حوزه تحلیل و مدلهای کسبوکار، به واشکافی مفهوم مدل کسبوکار و تحول و تحولات آن در طول زمان پرداختیم.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1396/9/29 | پذیرش: 1396/9/29 | انتشار: 1396/9/29