محیط کسبوکار ما هر روز به طور فزایندهای در حال تغییر و تکامل است. رقابت به امری روزمره بدل گشته است و در این میان، دانش به جزئی جداییناپذیر از این محیط رقابتی تبدیل شده است. سازمانهایی که ساختاری انعطافپذیرتر دارند، در طراحی، مهندسی مجدد و بهروزرسانی خدمات و محصولاتشان از رقبا پیشی میگیرند. این محیط کسبوکار جدید نیازمند رهبرانی با اندیشههای نوین در عرصههای تجارت و کسبوکار است که در عین جهانی فکر کردن، محیط بومی خویش را عمیقاً درک کنند. ظهور این محیط تجاری نوین سازمانها را بر آن داشته است که عملکردی در حد و اندازههای کلاس جهانی داشته باشند و در این میان، رهبران تحولآفرین در سازمانها نقشی غیرقابل انکار را در توسعه اثربخشی و کارآمدی ایفا میکنند. ماهیت محیط رقابتی امروز، سازمانها را برای به خدمت گرفتن این دسته از رهبران سازمانی مصممتر ساخته است تا به واسطه به کارگرفتن این رهبران، سازمانها در مسیر تحقق شاخصهای دانشمحوری، کارآمدتر از گذشته عمل کنند.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1396/12/14 | پذیرش: 1396/12/14 | انتشار: 1396/12/14