دوره 28، شماره 301 - ( 11-1396 )                   جلد 28 شماره 301 صفحات 43-45 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

خسروی مهدیه. نقش تعیین‌کننده استارت‌آپ‌ها در آینده صنعت خودرو . ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1396; 28 (301) :43-45

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3738-fa.html


چکیده:   (819 مشاهده)
با توجه به تغییر مداوم در علایق و خواسته‎های مشتریان، پیشرفتهای تکنولوژیکی و روند سریع توسعه در بازارهای نوظهور، اقتصاد جهانی در حال تحول است. این روند دگرگونی تکاملی میتواند منجر به افزایش نیاز به اتوماسیون، دیجیتالسازی و نیز مدلهای جدید کسب‌و‌کار در تمام صنایع، از جمله خودرو شود. در نتیجه، هر شرکت یک مدل کسب‌و‌کار نوآورانه و مدل عرضه محصول با شیوه‎ای خدمات‌محور خواهد داشت که با رویکردی مثبت بر مشتریان آینده تأثیر میگذارد. به همین دلیل، آنها نیازمند دستیابی به بینشی دقیق نسبت به تجربه مشتریان، انتظاراتشان در مورد قیمت، رضایت آنها، تنظیم مجدد راهبردها و تدوین و ارائه برنامههای کاری برای تقویت موقعیت بازار خود، تغییر در استراتژیهای برند خود، تسهیل مدیریت تأمین‌کنندگان، مقابله با تغییرات مستمر تقاضا و مسائل مربوط به استفاده از ظرفیت هستند.
امروزه صنعت خودرو به عنوان یکی از مهم‌ترین بخشهای اقتصادی در جهان است که از نقطه نظر درآمد و آورده اقتصادی شامل طیف گستردهای از شرکتهایی است که حوزه فعالیتشان از طراحی و فروش وسائل نقلیه موتوری گرفته تا هرچه در این بین اتفاق می‎افتد را شامل می‎شود. این صنعت در آستانه مواجهه با طوفانی همه‌جانبه از تغییرات است که در نتیجه پنج فرایند تکنولوژیکی متفاوت به عنوان محرک آینده به وقوع می‎پیوندد- برقی‎سازی، اتصال، خودروی خودران بدون راننده، مشتری‌محوری و موبیلیتی اشتراکی عوامل تکنولوژیکی هستند.
متن کامل [PDF 111 kb]   (2 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1396/12/28 | پذیرش: 1396/12/28 | انتشار: 1396/12/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb