با توجه به تغییر مداوم در علایق و خواستههای مشتریان، پیشرفتهای تکنولوژیکی و روند سریع توسعه در بازارهای نوظهور، اقتصاد جهانی در حال تحول است. این روند دگرگونی تکاملی میتواند منجر به افزایش نیاز به اتوماسیون، دیجیتالسازی و نیز مدلهای جدید کسبوکار در تمام صنایع، از جمله خودرو شود. در نتیجه، هر شرکت یک مدل کسبوکار نوآورانه و مدل عرضه محصول با شیوهای خدماتمحور خواهد داشت که با رویکردی مثبت بر مشتریان آینده تأثیر میگذارد. به همین دلیل، آنها نیازمند دستیابی به بینشی دقیق نسبت به تجربه مشتریان، انتظاراتشان در مورد قیمت، رضایت آنها، تنظیم مجدد راهبردها و تدوین و ارائه برنامههای کاری برای تقویت موقعیت بازار خود، تغییر در استراتژیهای برند خود، تسهیل مدیریت تأمینکنندگان، مقابله با تغییرات مستمر تقاضا و مسائل مربوط به استفاده از ظرفیت هستند.
امروزه صنعت خودرو به عنوان یکی از مهمترین بخشهای اقتصادی در جهان است که از نقطه نظر درآمد و آورده اقتصادی شامل طیف گستردهای از شرکتهایی است که حوزه فعالیتشان از طراحی و فروش وسائل نقلیه موتوری گرفته تا هرچه در این بین اتفاق میافتد را شامل میشود. این صنعت در آستانه مواجهه با طوفانی همهجانبه از تغییرات است که در نتیجه پنج فرایند تکنولوژیکی متفاوت به عنوان محرک آینده به وقوع میپیوندد- برقیسازی، اتصال، خودروی خودران بدون راننده، مشتریمحوری و موبیلیتی اشتراکی عوامل تکنولوژیکی هستند.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1396/12/28 | پذیرش: 1396/12/28 | انتشار: 1396/12/28