دوره 28، شماره 301 - ( 11-1396 )                   جلد 28 شماره 301 صفحات 42-41 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

خوشوقتی آرمین، میرکمالی اشرف. مدیریت نسل‌ها (نسل Y). ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1396; 28 (301) :41-42

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3746-fa.html


چکیده:   (2716 مشاهده)
«وقتی اولین شغل به من پیشنهاد شد بدون پرس و جو در مورد ساعت کاری یا حتی حقوق و مزایایش آن را پذیرفتم. فقط به یک دلیل من آن کار را می‌خواستم.» به احتمال زیاد این خاطره مشترک بسیاری از هم نسل‌های ما (نسل X   متولدین دهه‌های 1960 و 1970 میلادی) است.
اکنون از متقاضیان ورود به بازار کار جملاتی می‌شنوم که برایم عجیب و  تعجب‌آور است. دختر جوانی که کار خوب و مناسب خود را ترک کرده تا در دانشگاه علمی و کاربردی «فوق دیپلم» بگیرد. پسر جوانی که کار قبلی خود را رها کرده فقط برای اینکه مجبور بوده است ساعت 6 صبح بیدار شود. جملاتی مثل «خوشم نیامد» یا «نمی‌توانستم با همکارانم کنار بیایم» را به کرات می‌شنوم و نقطه مشترک اکثر آنها در پاسخ به سؤال برنامه کاریشان در آینده نزدیک «داشتن کسب‌وکار خودشان» یا «مدیر بودن» است.
نگرش و رفتار این افراد چالش بزرگی است که کارفرمایان و سازمان‌ها با آن درگیر هستند و لازم است در این خصوص استراتژی مشخصی را اتخاذ نمایند.
متن کامل [PDF 82 kb]   (2 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: 1396/12/28 | پذیرش: 1396/12/28 | انتشار: 1396/12/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb