سازمانهای موفق امروز، شبکهمحور هستند و بهواسطه سرمایهگذاری روی مزیتهای شبکه؛ نظیر خلق مشترک با مشتریانشان (مثل فیسبوک)، پلتفرمهای دیجیتال (مثل آمازون)، داراییهای اشتراکی (مثل اوبر و ایربیانبی)، و کلانداده (مثل نتفلیکس و گوگل)؛ موفقیت اقتصادی چشمگیری را برای خود رقم زدهاند. شرکتهای سرآمد و سرمایهگذارانی که میخواهند در انقلاب شبکهای سهیم باشند، آینده کلی و آینده صنعت خودشان را باید بر مبنای داراییهای نامشهود و شبکهها، تجسم و پیشبینی کنند و در صورت نپیوستن به انقلاب شبکهای، ریسک عقب ماندن از سایر شرکتها را در نظر بگیرند.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
سیاست گذاری عمومی دریافت: 1397/1/15 | پذیرش: 1397/1/15 | انتشار: 1397/1/15