امروزه جزء لاینفک عمده محتوای منتشر شده در تمامی مقالاتی که به نحوی با موضوع انرژی و مصرف آن در ایران تدوین میگردد، ارائه آمارهایی است که بیانگر شدت بسیار بالای مصرف انرژی در ایران و میزان سرانه مصرف انرژی توسط هر فرد ایرانی است. ارائه این آمارها چنان تکراری و عادی شده است که تقریباً دیگر هیچ فردی را وادار به تعجب نمیکند و بهنوعی بهعنوان طبیعت مصرف انرژی در ایران، به صورت ضمنی در حال پذیرش است. فرهنگ مصرف نیز در ایران با توجه به همین طبیعی دانستن میزان بالای مصرف شکل گرفته و کمتر کسی است که با وجود تمامی هشدارهای منتشر شده و اطلاعرسانیهای انجامشده به میزان مصرف انرژی کالای خریداری شده توجه جدی نماید. اگر هم توجه نسبی به این موضوع از سوی خریداری دیده شود، بدون شک اولین نقطه تمرکز وی نبوده و موضوع خیلی تأثیرگذاری در خرید کالای مورد نظر وی محسوب نمیشود.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1397/1/15 | پذیرش: 1397/1/15 | انتشار: 1397/1/15