دوره 29، شماره 303 - ( 3-1397 )                   جلد 29 شماره 303 صفحات 13-9 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

جامی مهرانگیز. جایگاه Made in Iran در شاخص ساخت کشورها. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر 1397; 29 (303) :13-9

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3831-fa.html


چکیده:   (1141 مشاهده)
در دنیای امروز کشورها به دنبال ایجاد مزیت و فضای رقابتی برای محصولات و کالاهای تولیدی خود به منظور عرضه در حوزه تجارت بین‌المللی و منطقه‌ای هستند، تا پشتوانه‌ای مقتدر و باثبات در عرصه‌‌های اقتصادی برای خود فراهم نمایند.
بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته با اتخاذ سیاست‌های حمایت از بازار داخلی، صنایع خود را تا مرزهای  رقابت‌پذیری جهانی رشد داده و با استفاده از روش های متنوعی از جمله شکستن قیمت‌ها و دامپینگ، سعی در به دست آوردن بازارهای هدف نموده‌اند. در این فضای رقابتی برچسب "ساخت کشور"  که به اختصار MICI خوانده می‌شود، بر روی کالاها، در برگیرنده مفاهیمی مانند کیفیت، کارایی و اعتماد بوده و جایگاه ویژه‌ای در بازار یافته است. عجین شدن اعتبار و هویت ملی یک کشور با مفهوم برچسب "ساخت کشور" موجب شده تا کشورهای متقاضی ورود به بازارهای جدید و نیازمند توسعه، با اعتباربخشی به این برچسب، سعی در گشایش فضای تجاری گسترده‌تری در پیش روی تولیدکنندگان خود داشته باشند.
متن کامل [PDF 396 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: سیاست گذاری عمومی
دریافت: 1397/4/11 | پذیرش: 1397/4/11 | انتشار: 1397/4/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb