دوره 29، شماره 303 - ( 3-1397 )                   جلد 29 شماره 303 صفحات 49-47 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

دویستی سمیه. ‌تأثیر طراحی وب‌سایت بر انگیختگی عاطفی مشتریان در فروشگاه اینترنتی. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر 1397; 29 (303) :49-47

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3840-fa.html


چکیده:   (1331 مشاهده)
منظور از طراحی، نوع گرافیک، کنار هم قراردادن آیتم‌ها و ... که در سایت به کار رفته است. طرح کلی وب‌سایت نیز می‌تواند به عنوان یک نماد و عامل اثرگذار بر روی ادراک مشتری استفاده شود. علاوه بر راحتی دستیابی به صفحه مورد نظر بر پایه طرح، جذابیت‌های ظاهری وب‌سایت بر روی انگیختگی عاطفی مشتری (بیان یک وضعیت فیزیولوژیکی و روانی از بیدار شدن، هشیاری یا به محرکی واکنش نشان دادن است) ‌تأثیر بسزایی دارند. تحقیقات نشان داده که شکل تصاویر، گرافیک‌ها‌، دکمه‌ها‌، شکل منوها و سازگاری قالب حروف با تصاویر در ادراک مشتریان ‌تأثیر داشته و این طرح‌بندی کلی می‌تواند یک احساس کلی را به مشتریان منتقل کند. هنوز بیشتر سازمان‌ها از چگونگی طراحی یک وب‌سایت برای مشتریان درک اندکی دارند. وب‌سایتی که به آنها جهت برقرار کردن ارتباطات تجاری بهتر با مشتریانشان و به دست آوردن موفقیت در زمینه تجارت الکترونیکی مبتکرانه یاری رساند. مطالعات انجام شده در رابطه با کیفیت وب‌سایت، غالباً در زمینه‌های مربوط به طراحی برجسته یا نگرش‌های قابل استفاده نسبت به وب‌سایت توجه نشان داده‌اند. ‌به عنوان مثال، آلادوانی (2006) اظهار داشتند یک مدل یکپارچه شامل 4 بعد می‌شود: 1. کیفیت فنی، 2. کیفیت محتویات کلی، 3. کیفیت محتویات ویژه، 4. کیفیت ظاهری. متأسفانه سازمان‌ها به طراحی وب‌سایت خود اهمیت نمی‌دهند و از این مسئله آگاهی ندارند که ظاهر سایت چه ‌تأثیر مهمی بر روی افکار مشتری و واکنش او جهت خرید محصول دارد. بنابراین هدف از نگارش این مقاله، آگاه کردن فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به این مسئله است که به ظاهر وب‌سایت خود مانند ظاهر یک فروشگاه فیزیکی اهمیت دهند تا شاهد واکنش مثبت از سوی مشتریان شوند و انگیختگی عاطفی افزایش یابد و در نهایت، منجر به فروش و افزایش سودآوری شود. بررسی طراحی و صفحه‌آرایی وب‌سایت، فروشگاه اینترنتی و انگیختگی عاطفی در این مقاله مورد بررسی قرار می‌گیرد.                                                                              
متن کامل [PDF 143 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1397/4/11 | پذیرش: 1397/4/11 | انتشار: 1397/4/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb