دوره 29، شماره 305 - ( 5-1397 )                   جلد 29 شماره 305 صفحات 55-49 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

SMEها و تجارت بین المللی. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1397; 29 (305) :49-55

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3847-fa.html


چکیده:   (1175 مشاهده)
سهم بنگاه‌های شرکت‌کننده در تجارت بین‌المللی به طور قابل ملاحظه‌ای در کشورها متفاوت بوده و این سهم برای صادرات از 10 تا40 درصد و برای واردات از 10 تا 70 درصد متغیر می‌باشد.
تقریباً در تمام کشورها و در کلیه ‌بنگاه‌ها در اندازه‌های مختلف، تعداد بنگاه‌های واردکننده بیشتر از تعداد صادرکننده است. به استثنای آمریکا، که تعداد بنگاه‌های کوچک و متوسط واردکننده بیشتر از تعداد صادرکننده می‌باشد و در مورد بنگاه های بزرگ این امر صادق نمی‌باشد.
تفاوت‌های قابل توجهی در اندازه بنگاه‌ها در زمینه مشارکت آنها در تجارت بین‌المللی وجود دارد، به طوری که هرچه بنگاه کوچک‌تر باشد، سهم آن در تجارت بین‌المللی کمتر می‌باشد. آمار‌ها نشان می‌دهد که 15درصد بنگاه‌های خرد، 60 درصد بنگاه‌های کوچک و 80 درصد بنگاه‌های متوسط فعالیت تجاری با جهان دارند.
در نمودارهای 21 تا 31، سهم تعداد بنگاه‌های صادرکننده و واردکننده از کل بنگاه‌ها به تفکیک اندازه و در بخش صنعت در کشورهای منتخب نشان داده شده است.
متن کامل [PDF 339 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: سازمان و سیستم
دریافت: 1397/5/22 | پذیرش: 1397/5/22 | انتشار: 1397/5/22

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb