دوره 29، شماره 306 - ( 6-1397 )                   جلد 29 شماره 306 صفحات 33-31 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

توانا فاطمه. خلق فرهنگ نوآوری. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1397; 29 (306) :31-33

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-3889-fa.html


چکیده:   (1441 مشاهده)
در این مقاله،‌ واگویی ایشاک، رئیس تکنولوژی شرکت کرونینگ، که یک شرکت پیشرو در نوآوری علم مواد و واقع در دره سیلیکون است، تجارب چهل‌ساله خود را درباره خلق فرهنگ نوآوری در یک شرکت به رشته تحریر درآورده است.
امروز زمانه‌ای غیرمعمول برای نوآوری است. به نظر می‌رسد که تغییرات فناورانه و شکست ساختار سنتی صنعت در حال شتاب گرفتن است. شبکه‌های اطلاعاتی دیجیتال، افراد، سازمان‌ها و ملت‌ها را بیش از هر زمان دیگر به هم پیوند می‌دهند.
همزمان با رشد فرصت‌های تبادل اطلاعات و امکان درهم‌آمیختن ایده‌های نوآورانه از خارج مرزهای سازمانی، رنسانسی در حال وقوع در یکی از امور سنتی سازمان‌هاست: واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌ها. دیگر زمانه تمرکز بر استعدادهای علمی از داخل شرکت‌ها گذشته است. واحدهای تحقیق و توسعه سنتی تحت فشارهای هزینه‌ای درخشش خود را از دست داده‌اند. امروز، انقلاب دیجیتال سازمان‌های کوچک‌تر را قادر ساخته است که لقمه‌های بزرگ‌تر از دهانشان بردارند و نوآوری‌های فراتر از اندازه خود ارائه دهند. اما اخیراً نسل جدیدی از نیروگاه‌های تحقیق و توسعه در شرکت‌های پیشرو فناوری، نظیر آمازون، گوگل و مایکروسافت، ظهور کرده است. پیشرفت فناوری‌هایی نظیر هوش مصنوعی، مجموعه جدیدی از فرصت‌های نوآوری را برای این شرکت‌های پیشرو به ارمغان آورده است.
تمام این رخدادها، ‌مرا به آن واداشته است که تجربه شغلی 40 ساله خود در شرکت‌های متعدد حوزه دانش و فناوری را مرور کنم. من اعتقاد دارم که فشار محیطی که شرکت‌ها را به احیای واحدهای تحقیق و توسعه وامی‌دارد، الزاماتی را برای تلاش‌های شرکت‌ها در زمینه نوآوری با خود به همراه دارد. همه ما به مکانیزم‌ها و فرهنگی نیاز داریم که پذیرش فناوری‌های جدید را تشویق کند؛ آتش اشتیاق به دانش را شعله‌ور کند؛ و موانع را از پیش پای خلاقیت و پیشرفت‌های نامتعارف بردارد. من در این مقاله ایده‌هایی برای خلق چنین فرهنگی پیشنهاد می‌کنم. همه ما درباره ایده‌هایی نظیر «روی نوآوری سرمایه‌گذاری کنید»، «استعدادها را جذب کنید»، «روی پیوند بین ایده‌ها، خلق محصول و پذیرش مشتری کار کنید»؛ و ... بسیار شنیده‌ایم. من درباره این ایده‌های بدیهی حرف نمی‌زنم. تمرکز من بر ایده‌هایی است که کمتر بدیهی هستند.
متن کامل [PDF 183 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت تکنولوژی و نوآوری
دریافت: 1397/7/16 | پذیرش: 1397/7/16 | انتشار: 1397/7/16

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb