مدیریت زنجیره تأمین (SCM) یکی از ابزارهای مهم و کاربردی مدیریتی است که در گزارش شرکت بین و شرکا در سال 2018 رتبه پنجم را در بین 25 ابزار مدیریتی برتر به خود اختصاص داده است. زنجیره تأمین شبکهای از تسهیلات و مراکز توزیع است که وظایف تهیه و تدارک مواد خام، تبدیل آن به محصولات نهایی و واسطهای و توزیع این محصولات نهایی به مشتریان را انجام میدهد. زنجیرههای تأمین در سازمانهای تولیدی و خدماتی وجود دارند، هرچند که پیچیدگی زنجیره ممکن است از صنعتی به صنعت دیگر و از شرکتی به شرکت دیگر شدیداً تغییر کند. در این مقاله سعی شده است که ارتباط مدیریت زنجیره تأمین با تجارت الکترونیک، مزیت رقابتی پایدار، مدیریت ریسک و مدیریت زنجیره تأمین سبز بررسی شود.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
عمومی دریافت: 1397/9/27 | پذیرش: 1397/9/27 | انتشار: 1397/9/27