دوره 29، شماره 311 - ( 11-1397 )                   جلد 29 شماره 311 صفحات 34-30 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

واشقانی فراهانی سیاوش. کالبدشکافی بازاریابی چریکی. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1397; 29 (311) :30-34

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4004-fa.html


چکیده:   (1910 مشاهده)
به زبان ساده شرکت‌ها برای جلب توجه ‌مصرف‌کننده و رساندن پیام‌های خود به بازار نیازمند تبلیغ هستند و برای این کار نیز کانال‌ها و راه‌های مختلف متنوع در برابرشان قرار دارد، اما مشروط به صرف هزینه کلان. شرکت‌های کوچک و نوپا با توجه به محدودیت مالی توان تبلیغات پرهزینه از طریق کانال‌های ارتباطی سنتی نظیر تلویزیون، بیلبوردها و مجلات را ندارند. پس برای بقا و رقابت با رقبای بزرگ، ناگزیر به به‌کارگیری راهبردی در تبلیغات هستند که بودجه کمتر و اثربخشی بیشتر از طریق خلاقیت، ابتکار عمل و سرعت عمل باشد. این‌گونه بازاریابی به بازاریابی چریکی معروف است و توسط جی کنراد لوینسون مطرح شده است.
در این مقاله علمی ترویجی تلاش کرده‌ایم که با مطالعه تحقیقات انجام شده قبلی، به تشریح و توضیح ارکان و اجزای این شیوه تبلیغاتی و وجه تمایز آن با بازاریابی سنتی بپردازیم.
متن کامل [PDF 181 kb]   (5 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: مديريت بازاريابي و فروش
دریافت: 1397/12/26 | پذیرش: 1397/12/26 | انتشار: 1397/12/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb