به زبان ساده شرکتها برای جلب توجه مصرفکننده و رساندن پیامهای خود به بازار نیازمند تبلیغ هستند و برای این کار نیز کانالها و راههای مختلف متنوع در برابرشان قرار دارد، اما مشروط به صرف هزینه کلان. شرکتهای کوچک و نوپا با توجه به محدودیت مالی توان تبلیغات پرهزینه از طریق کانالهای ارتباطی سنتی نظیر تلویزیون، بیلبوردها و مجلات را ندارند. پس برای بقا و رقابت با رقبای بزرگ، ناگزیر به بهکارگیری راهبردی در تبلیغات هستند که بودجه کمتر و اثربخشی بیشتر از طریق خلاقیت، ابتکار عمل و سرعت عمل باشد. اینگونه بازاریابی به بازاریابی چریکی معروف است و توسط جی کنراد لوینسون مطرح شده است.
در این مقاله علمی ترویجی تلاش کردهایم که با مطالعه تحقیقات انجام شده قبلی، به تشریح و توضیح ارکان و اجزای این شیوه تبلیغاتی و وجه تمایز آن با بازاریابی سنتی بپردازیم.
نوع مطالعه:
گزارش مورد |
موضوع مقاله:
مديريت بازاريابي و فروش دریافت: 1397/12/26 | پذیرش: 1397/12/26 | انتشار: 1397/12/26