دوره 29، شماره 311 - ( 11-1397 )                   جلد 29 شماره 311 صفحات 39-35 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

استوار نیما، عباس‌زاده کاردر روزبه. بازشناسی تئوری حس اضطرار/ لزوم الگوسازی یک مؤلفه شتابگر در سازمان‌‌های آوانگارد . ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1397; 29 (311) :35-39

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4016-fa.html


چکیده:   (1556 مشاهده)
مدیران سازمان‌ها اغلب جهت رسیدن به چشم‌اندازهای کلان سازمان خود، در تلاش‌اند تا انگیزه و دغدغه بی‌اندازه خود را به کارکنان خود منتقل کنند تا حرکتی جمعی در سازمان در جهت توسعه و دستیابی به اهداف کلان و خرد شکل بگیرد. هنگامی که افراد حس درستی از اضطرار در رابطه با فرصت طلایی داشته باشند، ناخودآگاه به دنبال کارهایی می‌گردند که بتوانند با انجام هر روزه‌ی آن‌ها سازمان را به سمت بهره‌برداری از فرصت سوق دهند. بی‌خیالی نقطه مقابل این گرایش است. بی‌خیال‌ها دلیلی نمی‌بینند کارها را متفاوت انجام دهند. به این فکر نمی‌کنند از چه راه‌های جدیدی می‌توان مزیت رقابتی ایجاد کرد. اکثراً دنبال انجام همان کاری هستند که هم‌اینک به آن مشغول‌اند. ممکن است هر از گاهی مشکل را حل کنند که به سازمان در حفظ نتایج اتکاپذیر کمک کند (و ممکن است در انجام چنین کارهایی، حسی از اضطرار نیز در رفتارشان هویدا باشد). ایجاد یک حس موثر اضطرار نیاز به شناخت مؤلفه‌ها و ویژگی‌های مؤثر بر عاملین ایجادکننده این حس در سازمان و مخاطبینی که باید با این حس همراه شوند، دارد. پژوهش حاضر ضمن بازشناسی این مفهوم در مدریت سازمانی، به تشریح و ارائه یک چهرچوب نظری از مؤلفه‌های اثر گذار بر آن می‌پردازد.
متن کامل [PDF 214 kb]   (4 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: سیاست گذاری عمومی
دریافت: 1397/12/26 | پذیرش: 1397/12/26 | انتشار: 1397/12/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb