دوره 29، شماره 313 - ( 2-1398 )                   جلد 29 شماره 313 صفحات 28-28 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

حصاری محمد ‌‌رضا، کاظمی‌پور مهدیه. بهره‌وری شاه کلید و راه‌گشای «رونق تولید». ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1398; 29 (313) :28-28

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4024-fa.html


چکیده:   (1425 مشاهده)
تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم می‌تواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم می‌تواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم می‌تواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتی می‌تواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. لذاست که مسئله‌ تولید به نظر من مسئله‌ی محوری امسال است (مقام معظم رهبری (مدظله)).
در حالی امسال توسط مقام معظم رهبری (مدظله) به نام "رونق تولید" خوانده شده‌‌ است که پیش از این نیز بارها ضرورت حمایت و توجه به تولید و اشتغال توسط ایشان در محافل عمومی و خصوصی مسئولین طرح شده بود.
"رونق تولید" زمانی معنا پیدا می‌کند که کالای ایرانی بر کالای خارجی ترجیح داده شود. بی‌تردید در شرایط کنونی برتری یافتن کالای خارجی بر داخلی، تحت تأثیر اتفاقاتی است که سال‌های طولانی صنعت ایران را تحت تأثیر خود قرار داده است. قیمت غیرقابل رقابت کالای ایرانی در برابر کالای خارجی از یک سو و کیفیت نامتناسب با قیمت، از سوی دیگر خود عواملی هستند که زمینه را برای بروز این اتفاق فراهم کرده است. در این میان سه گروه مخاطب اصلی پیام مقام معظم رهبر (مدظله) هستند، تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و مسئولین کشور. این سه گروه هر کدام وظایفی را در این حوزه عهده‌دار هستند که نیاز است در جای مناسب و به طور ویژه به آن پرداخته شود.
متن کامل [PDF 74 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: مديريت كيفيت
دریافت: 1398/3/11 | پذیرش: 1398/3/11 | انتشار: 1398/3/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb