تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم میتواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم میتواند استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کند، هم میتواند مشکل اشتغال را برطرف کند، هم حتی میتواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی برطرف کند. لذاست که مسئله تولید به نظر من مسئلهی محوری امسال است (مقام معظم رهبری (مدظله)).
در حالی امسال توسط مقام معظم رهبری (مدظله) به نام "رونق تولید" خوانده شده است که پیش از این نیز بارها ضرورت حمایت و توجه به تولید و اشتغال توسط ایشان در محافل عمومی و خصوصی مسئولین طرح شده بود.
"رونق تولید" زمانی معنا پیدا میکند که کالای ایرانی بر کالای خارجی ترجیح داده شود. بیتردید در شرایط کنونی برتری یافتن کالای خارجی بر داخلی، تحت تأثیر اتفاقاتی است که سالهای طولانی صنعت ایران را تحت تأثیر خود قرار داده است. قیمت غیرقابل رقابت کالای ایرانی در برابر کالای خارجی از یک سو و کیفیت نامتناسب با قیمت، از سوی دیگر خود عواملی هستند که زمینه را برای بروز این اتفاق فراهم کرده است. در این میان سه گروه مخاطب اصلی پیام مقام معظم رهبر (مدظله) هستند، تولیدکنندگان، مصرفکنندگان و مسئولین کشور. این سه گروه هر کدام وظایفی را در این حوزه عهدهدار هستند که نیاز است در جای مناسب و به طور ویژه به آن پرداخته شود.
نوع مطالعه:
گزارش مورد |
موضوع مقاله:
مديريت كيفيت دریافت: 1398/3/11 | پذیرش: 1398/3/11 | انتشار: 1398/3/11