امروزه، پیشرفت سریع تکنولوژی، تنشهای اقتصادی و همچنین رقابت بسیار شدید و پویای شرکتها در اکثر صنایع مختلف، چالشهای بسیاری را در بخشهای مختلف صنایع ایجاد کرده که وظیفه رویارویی با این چالشها و پیروزی در این تلاطمها بر عهده مدیران است. در سالهای اخیر تجربه نشان داده است که مدیریت به شیوه سنتی پاسخگوی چالشها و رقابتهای موجود نیست، پس استفاده از ساختارهای مدرن مدیریتی یک الزام به شمار میآید. ابزارهای نوین مدیریتی الزاماتی هستند که مدیران برای رویارویی با این چالشها به آنها نیاز دارند. مدیران باید بتوانند با بهرهگیری از ابزارهای نوین مدیریتی به طور مؤثری به تغییرات محیط رقابتی واکنش نشان دهند. ﺑﻪ راﺳﺘﯽ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﺪیﺮان ﺟﻬﺎﻧﯽ ﭼﺎﻟﺶ ﻫﺎ و اوﻟﻮیﺖﻫﺎی راﻫﺒﺮدی ﺧﻮد را ﺑﺮرﺳﯽ ﮐﺮده و از ﭼﻪ اﺑﺰارﻫﺎی ﻣﺪیﺮیﺘﯽ ﺑﺮای ﻧﯿﻞ ﺑﻪ اﻫﺪاف از ﭘﯿﺶ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪه، ﺑﻬﺮه ﻣﯽﮔﯿﺮﻧﺪ؟ شرکت Bain & Company از سال 1993 تاکنون، مدیران را در سراسر جهان از نظر ابزارهای مدیریتی مورد استفاده و چگونگی اجرای اثربخش این ابزارها مورد بررسی قرار داده است. در سال 2018 نتایج این تحقیق که در پاییز 2017 صورت گرفته، منتشر شده است. مدلهای بهینهسازی قیمت یکی از 25 ابزار مدیریتی است که این شرکت در نتایج تحقیق خود منتشر کرده است.
نوع مطالعه:
گزارش مورد |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1398/3/12 | پذیرش: 1398/3/12 | انتشار: 1398/3/12