دوره 29، شماره 313 - ( 2-1398 )                   جلد 29 شماره 313 صفحات 55-55 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

نوروزی دکتر محمد. موانع ذهنی رونق تولید. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1398; 29 (313) :55-55

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4037-fa.html


چکیده:   (1452 مشاهده)
اگر از مردم بپرسید که چرا کار تولیدی نمی‌کنند پاسخ‌های مشابهی دارند که همه آنها حول وجود موانعی است که ربطی به خود شخص ندارد و معمولاً از محیط بیرون تحمیل می‌شود. نکته تعجب‌برانگیز آن است که عموم مردم، علت موفقیت برخی کارآفرینان و افراد موفق را هم به عوامل بیرونی اعم از شانس و اقبال استناد می‌دهند. جالب‌تر آنکه عموم پژوهش‌های دانشگاهی نیز موانع تولید را در مواردی نظیر «مشکلات نظام مالیاتی»، «مشکلات ارزی»، «واردات بی‌رویه محصولات خارجی» و ... جستجو می‌کنند. این نوشتار، منکر نقش اساسی موانع بیرونی در عدم رونق تولید نیست، بلکه درصدد است به یکی دیگر از موانع مغفول رونق تولید بپردازد.
بسیاری از کتاب‌های روانشناسی موفقیت، تنها روی یک مفهوم تمرکز می‌کنند: «برطرف ساختن موانع ذهنی». این کتاب‌ها می‌کوشند به مخاطبان خود این مطلب را منتقل کنند که اگر خودتان دنبال چیزی باشید ولو اینکه کل جهان مخالف شما باشد به آن می‌رسید ... . تمام مطالبی که تحت عناوین «قانون جذب»، «راز»، «اثر مرکب» و … منتشر شده‌اند، دنبال همین مفهوم هستند.
متن کامل [PDF 51 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: سیاست گذاری عمومی
دریافت: 1398/3/12 | پذیرش: 1398/3/12 | انتشار: 1398/3/12

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb