دوره 29، شماره 313 - ( 2-1398 )                   جلد 29 شماره 313 صفحات 54-54 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

مسعودی‌پور دکتر سعید. رونق تولید با ورود تولیدات کسب‌وکارهای خانگی و محلی به بازارهای بین‌المللی. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1398; 29 (313) :54-54

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4038-fa.html


چکیده:   (1253 مشاهده)
 با کاهش ارزش پول ملی کشور، اگر چه مشکلات عدیده‌ای در اقتصاد ایران ایجاد شده است، اما فرصت خوبی برای صادرات فراهم شده است. البته در صنایعی که مواد اولیه یا دستگاه‌های تولیدی آن وابسته به خارج از کشور است، قدرت رقابتی محصولات داخلی کمتر خواهد بود. به عنوان مثال در صنعت کفش، بخش مهمی از مواد اولیه وارداتی است. با فرض این که برای حمایت از این صنعت، دلار دولتی وجود نداشته باشد و واردات مواد اولیه، با دلار آزاد انجام شود، قیمت تمام شده کفش بالا رفته و به مزیت رقابتی تبدیل نخواهد شد.
اما نقطه درخشان و برجسته در این میان، صنایعی است که زنجیره ارزش آن به حد قابل قبولی در کشور کامل می‌شود و وابستگی خارجی در خصوص آن وجود ندارد. این صنایع را می‌توان همچون خرده طلاها و الماس‌هایی در کشور دانست که هر چند کوچک و پراکنده هستند، اما در صورتی که به آنها توجه شود، از تجمیع ثروت تولید شده توسط آنها می‌توان به منابع چشمگیری دست یافت.
متن کامل [PDF 54 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: سیاست گذاری عمومی
دریافت: 1398/3/12 | پذیرش: 1398/3/12 | انتشار: 1398/3/12

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb