:: دوره 30، شماره 314 - ( 3-1398 ) ::
جلد 30 شماره 314 صفحات 40-44 برگشت به فهرست نسخه ها
استراتژی نوآوری در شرکت‌‌های نوپا
مهرداد مهدویان
چکیده:   (37 مشاهده)
مقصود از استراتژی، شناخت آینده و برنامه‌‌ریزی برای آن و ابزاری است که اهداف بلند مدت به واسطه آن قابل تحقق می‌‌باشد. استراتژی در مفهوم تجاری، فرمولی گسترده است که سازمان‌‌ها و شرکت‌‌های نوپا برای نیل به موفقیت، به کار می‌‌گیرد و برنامه و طرح لازم برای پیروزی در رقابت، به طور کامل و به تفصیل در آن منعکس می‌‌شود. تدوین استراتژی یک چالش مستمر است، از این‌رو، استراتژی در گام اول باید محور اصلی فعالیت‌‌های بنگاه اقتصادی را تأیید کرده و سپس آنچه را که بنگاه می‌‌تواند انجام دهد، تدوین نماید و فعالیت برنامه‌‌ریزی استراتژیک را نهادینه نماید. این امر به شرکت‌‌های نوپا کمک می‌‌کند تا بهتر رقابت کرده و موقعیت خود را در بازار تقویت کنند.
نوآوری، اصلی‌‌ترین نیرویی است که شرکت‌‌های نوپا را ایجاد و یا متحول می‌کند. در دهه اخیر، نوآوری‌‌های جدید، تحول‌‌های زیادی را ایجاد کرده‌‌اند. تکنولوژی همراه با نوآوری، یکی از منشأ‌‌های فرصت سودآوری برای شرکت‌‌های نوپا است، اما انطباق با تکنولوژی‌‌های جدید، مشکلات بزرگی را برای بسیاری از شرکت‌‌های موجود ایجاد می‌کند. نوآوری یکی از عوامل اصلی تغییر و یکی از منشأهای مهم مزیت رقابتی در بازار کنونی کشور ایران است. دغدغه اصلی شرکت‌‌های نوپا استفاده از تکنولوژی‌‌ در عین به‌کارگیری تکنولوژی به عنوان یکی از ابزارهای استراتژی رقابتی در بازار کنونی است.
نوآوری، ارتباط اصلی بین تکنولوژی و مزیت رقابتی را شکل می‌دهد. این تلاش برای به دست آوردن مزیت رقابتی است که موجب سرمایه‌‌گذاری صندوق‌‌های سرمایه‌‌گذاری و شتاب‌‌دهنده‌‌های کسب‌وکار‌‌های نوپا در نوآوری می‌‌شود؛ این نوآوری است که در چند سال اخیر باعث به وجود آمدن شرکت‌‌های نوپا و سایر اجزای این اکوسیستم در ایران شده است و این نوآوری است که به برخی از شرکت‌‌های نوپا امکان می‌‌دهد تا بر صنعت خود تسلط پیدا کنند. علاوه بر نوآوری سیستم فرسوده و ورود فکر خلاق باعث گردیده که فاصله و عقب‌‌ماندگی کشورها در حوزه فناوری اطلاعات با حضور شرکت‌‌های نوپا سریع‌‌تر جبران گردد.

 
متن کامل [PDF 216 kb]   (12 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: ۱۳۹۸/۵/۲۰ | پذیرش: ۱۳۹۸/۵/۲۰ | انتشار: ۱۳۹۸/۵/۲۰
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


مهدویان مهرداد. استراتژی نوآوری در شرکت‌‌های نوپا. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1398; 30 (314) :40-44

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4052-fa.html



دوره 30، شماره 314 - ( 3-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها