:: دوره 30، شماره 315 و مردادشهريو - ( 5-1398 ) ::
جلد 30 شماره 315 و مردادشهريو صفحات 11-15 برگشت به فهرست نسخه ها
مدیریت عملکرد در سازمان‌های چابک
خسرو معصومی
چکیده:   (35 مشاهده)
مدیریت عملکرد در سازمان‌های سنتی بسیار دشوار، و اجرای موفق آن در سازمان‌های چابک مستلزم ایجاد سه تغییر است.
 شواهد روشن است: انجام چند اقدام انگشت‌شمار و در عین حال مهم عامل ایجاد تفاوت میان مدیریت عملکرد ‌مؤثر و منصفانه و انواع ناکارآمد آن است. سازمان‌هایی که اهداف کارکنان را به اولویت‌های سازمان گره می‌زنند، بر توانمندی‌های مدیران سرمایه‌گذاری می‌کنند و به طور مشخص پیامدهای کیفیت عملکرد مطلوب و نامطلوب را تعریف می‌کنند، به میزان 84 درصد از شانس بیشتری برخوردارند تا رویکردهایشان به مدیریت عملکرد توسط کارکنانشان منصفانه تلقی شوند. به علاوه، این اقدامات بر یکدیگر ‌تأثیر مستقیم می‌گذارند: اجرای خوب هر اقدام ‌می‌تواند بر سایر اقدامات ‌تأثیر مثبت داشته باشد، این اقدامات همچنین ‌تأثیر مثبتی بر عملکرد کارکنان و سازمان خواهند داشت و در نهایت این زنجیره ‌تأثیرگذاری موجب ‌می‌شود تا این سازمان‌ها عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشند.
متن کامل [PDF 310 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: ۱۳۹۸/۸/۱۹ | پذیرش: ۱۳۹۸/۸/۱۹ | انتشار: ۱۳۹۸/۸/۱۹
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


معصومی خسرو. مدیریت عملکرد در سازمان‌های چابک. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1398; 30 (315) :11-15

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4074-fa.html



دوره 30، شماره 315 و مردادشهريو - ( 5-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها