مدیریت عملکرد در سازمانهای سنتی بسیار دشوار، و اجرای موفق آن در سازمانهای چابک مستلزم ایجاد سه تغییر است.
شواهد روشن است: انجام چند اقدام انگشتشمار و در عین حال مهم عامل ایجاد تفاوت میان مدیریت عملکرد مؤثر و منصفانه و انواع ناکارآمد آن است. سازمانهایی که اهداف کارکنان را به اولویتهای سازمان گره میزنند، بر توانمندیهای مدیران سرمایهگذاری میکنند و به طور مشخص پیامدهای کیفیت عملکرد مطلوب و نامطلوب را تعریف میکنند، به میزان 84 درصد از شانس بیشتری برخوردارند تا رویکردهایشان به مدیریت عملکرد توسط کارکنانشان منصفانه تلقی شوند. به علاوه، این اقدامات بر یکدیگر تأثیر مستقیم میگذارند: اجرای خوب هر اقدام میتواند بر سایر اقدامات تأثیر مثبت داشته باشد، این اقدامات همچنین تأثیر مثبتی بر عملکرد کارکنان و سازمان خواهند داشت و در نهایت این زنجیره تأثیرگذاری موجب میشود تا این سازمانها عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشند.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1398/8/19 | پذیرش: 1398/8/19 | انتشار: 1398/8/19