دوره 30، شماره 315 و مردادشهريو - ( 5-1398 )                   جلد 30 شماره 315 و مردادشهريو صفحات 56-55 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

گزارش/تعالی سازمان با رهبری برند منابع انسانی. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1398; 30 (315) :55-56

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4082-fa.html


چکیده:   (1209 مشاهده)
در بازار کار، افراد جویای کار به دو نوع تقسیم می‌شوند: جویندگان فعال و جویندگان منفعل. جویندگان فعال کسانی هستند که یا شغلی ندارند یا از شغل خود راضی نیستند. آن‌ها فعالانه به دنبال جایی برای کار کردن می‌گردند. اما جویندگان منفعل که معمولاً استعدادها هستند، نه بیکار هستند و نه از شغل فعلی خود ناراضی،‌ بلکه کسانی هستند که اگر شغلی با فرصت‌های بهتر نصیبشان شود، حاضرند محل فعلی را ترک و به سازمان و شرکت جدید بروند. اما پرسش این است که جویندگان منفعل بیشتر جذب چه گونه‌ای از سازمان‌ها می‌شوند؟ از آنجا که این افراد به دنبال جایی با فرصت‌های بیشتر و بهتر هستند، سازمان‌هایی شانس به تور انداختن این افراد را دارند که تصویری مثبت از خود و کار در شرکت خود ایجاد کرده‌اند یا به اصطلاح صاحب برند کارفرمایی یا برند منابع انسانی هستند.
خانه مدیران سازمان مدیریت صنعتی در یکی از نشست‌های هفتگی خود،‌ با دعوت از دو تن از صاحب‌نظران حوزه منابع انسانی به بررسی موضوع برند منابع انسانی و اهمیت آن در جذب و نگهداشت استعدادها پرداخت. گزیده‌ای از محتوای این نشست را می‌خوانید.
متن کامل [PDF 123 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: 1398/8/19 | پذیرش: 1398/8/19 | انتشار: 1398/8/19

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb