در بازار کار، افراد جویای کار به دو نوع تقسیم میشوند: جویندگان فعال و جویندگان منفعل. جویندگان فعال کسانی هستند که یا شغلی ندارند یا از شغل خود راضی نیستند. آنها فعالانه به دنبال جایی برای کار کردن میگردند. اما جویندگان منفعل که معمولاً استعدادها هستند، نه بیکار هستند و نه از شغل فعلی خود ناراضی، بلکه کسانی هستند که اگر شغلی با فرصتهای بهتر نصیبشان شود، حاضرند محل فعلی را ترک و به سازمان و شرکت جدید بروند. اما پرسش این است که جویندگان منفعل بیشتر جذب چه گونهای از سازمانها میشوند؟ از آنجا که این افراد به دنبال جایی با فرصتهای بیشتر و بهتر هستند، سازمانهایی شانس به تور انداختن این افراد را دارند که تصویری مثبت از خود و کار در شرکت خود ایجاد کردهاند یا به اصطلاح صاحب برند کارفرمایی یا برند منابع انسانی هستند.
خانه مدیران سازمان مدیریت صنعتی در یکی از نشستهای هفتگی خود، با دعوت از دو تن از صاحبنظران حوزه منابع انسانی به بررسی موضوع برند منابع انسانی و اهمیت آن در جذب و نگهداشت استعدادها پرداخت. گزیدهای از محتوای این نشست را میخوانید.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
مدیریت منابع انساني دریافت: 1398/8/19 | پذیرش: 1398/8/19 | انتشار: 1398/8/19