:: دوره 30، شماره 316 و مهر و آبان - ( 8-1398 ) ::
جلد 30 شماره 316 و مهر و آبان صفحات 13-14 برگشت به فهرست نسخه ها
نگاهی به یک کتاب/ بازاریابی مبتنی بر ارزش
چکیده:   (20 مشاهده)
تغییرات عظیم در محیط بازار جهانی در هزاره جدید، ضرورت تصمیم‌گیری در برابر فشارهای موجود برای تحقق مدیریت اثربخش‌تر توجیه می‌کند. اجرای راهبردهای جدید نیاز به سازماندهی جدید دارد. تکنولوژی و فناوری اطلاعات راه‌های جدید و مؤثرتری را برای ایجاد ارتباط میان افراد داخل بنگاه و عناصر زنجیره ارزش فراهم ساخته است. در این راستا رویکرد بازارگرایی و مشتری‌گرایی از اهمیت بیشتری برخوردار شده تقریباً همه کارکنان و بخش‌های بنگاه را به صورت مستقیم درگیر ارائه خدمت و برآورد سفارش مشتریان و اختصاص راه‌حل به هر مشتری شده‌اند. فشار بر روی قیمت و ضرورت تحقق ارزش بیشتر برای سهامداران، مدیران ارشد بنگاه‌ها را مجبور به دنبال کردن راهبردهای بهتر و مناسب‌تر جهت استفاده از دارایی‌های بنگاه (اعم از مشهود و نامشهود) کرده است. یکی از مهمترین این تغییرات، عبارت است از تمرکز بر «ارزش سهامداران» به عنوان شاخص توانایی بنگاه برای تحقق رشد و سودآوری بلندمدت در مقایسه با سیستم متداول حسابداری متمرکز بر سود حسابداری.
متن کامل [PDF 77 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: ۱۳۹۸/۱۰/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۰/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


نگاهی به یک کتاب/ بازاریابی مبتنی بر ارزش. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1398; 30 (316) :13-14

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4094-fa.html



دوره 30، شماره 316 و مهر و آبان - ( 8-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها