تغییرات عظیم در محیط بازار جهانی در هزاره جدید، ضرورت تصمیمگیری در برابر فشارهای موجود برای تحقق مدیریت اثربخشتر توجیه میکند. اجرای راهبردهای جدید نیاز به سازماندهی جدید دارد. تکنولوژی و فناوری اطلاعات راههای جدید و مؤثرتری را برای ایجاد ارتباط میان افراد داخل بنگاه و عناصر زنجیره ارزش فراهم ساخته است. در این راستا رویکرد بازارگرایی و مشتریگرایی از اهمیت بیشتری برخوردار شده تقریباً همه کارکنان و بخشهای بنگاه را به صورت مستقیم درگیر ارائه خدمت و برآورد سفارش مشتریان و اختصاص راهحل به هر مشتری شدهاند. فشار بر روی قیمت و ضرورت تحقق ارزش بیشتر برای سهامداران، مدیران ارشد بنگاهها را مجبور به دنبال کردن راهبردهای بهتر و مناسبتر جهت استفاده از داراییهای بنگاه (اعم از مشهود و نامشهود) کرده است. یکی از مهمترین این تغییرات، عبارت است از تمرکز بر «ارزش سهامداران» به عنوان شاخص توانایی بنگاه برای تحقق رشد و سودآوری بلندمدت در مقایسه با سیستم متداول حسابداری متمرکز بر سود حسابداری.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1398/10/11 | پذیرش: 1398/10/11 | انتشار: 1398/10/11