دوره 30، شماره 316 و مهر و آبان - ( 8-1398 )                   جلد 30 شماره 316 و مهر و آبان صفحات 44-41 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

مقاله/طراحی مدل مفهومی ‌کسب‌و‌کار در شرکت‌های ساخت و فروش (مطالعه موردی شرکت مهندسی‌سازان). ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1398; 30 (316) :41-44

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4102-fa.html


چکیده:   (1340 مشاهده)
هدف این پژوهش ارائه مدل ‌کسب‌و‌کار در شرکت‌های ساخت و فروش بر مبنای مدل رقابتی و زنجیره ارزش پورتر می‌باشد. این پژوهش با رویکرد کیفی به بررسی مدل‌های ‌کسب‌و‌کار در صنعت ساختمان پرداخته است. در این پژوهش کارشناسان شرکت ساختمان و فروش مهندسی‌سازان، با بررسی مبانی ضروری مدل ‌کسب‌و‌کار، اهمیت زنجیره ارزش پورتر و مؤلفه‌های رقابتی، مدل ‌کسب‌و‌کار با رویکرد زنجیره ارزش پورتر ارائه نمودند. مطالعات انجام شده نشان داد مدل‌های علمی یا تجربی در زمینه طراحی کسب‌وکار در حوزه املاک و ساختمان به اندازه کافی موجود نیست و در صورت وجود، کارایی لازم را ندارد. این مقاله تلاش نموده است که این خلأ تحقیقاتی را از میان بردارد. این پژوهش درصدد بیان این مطلب است که داشتن یک مدل ‌کسب‌و‌کار مطلوب به تنهایی کافی نیست، بلکه آنچه حیاتی‌تر است، حفظ و ارزیابی یک مدل ‌کسب‌و‌کار بهینه در طول حیات بنگاه تجاری می‌باشد. با پیچیده‌تر شدن محیط ‌کسب‌و‌کار و رقابت روزافزون در عرصه فعالیت، پیاده‌سازی یک مدل ‌کسب‌و‌کار رقابتی نوآورانه جهت رشد و تداوم فعالیت یک سازمان حیاتی تلقی می‌شود.
متن کامل [PDF 234 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: استراتژی و تحول
دریافت: 1398/10/11 | پذیرش: 1398/10/11 | انتشار: 1398/10/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb