:: دوره 30، شماره 317 و آذر و دي - ( 10-1398 ) ::
جلد 30 شماره 317 و آذر و دي صفحات 34-38 برگشت به فهرست نسخه ها
گزارش/ از بازارهای واقعی تا بازارهای مجازی
چکیده:   (45 مشاهده)
پاییز 1385 نقطه‌ شروع مجموعه‌ همایش‌های فصلی MITM در سازمان مدیریت صنعتی با موضوع "روندهای اقتصاد دیجیتال" بود. در آن سال‌ها، بیشتر به نقش تسهیلگری و ابزاری فناوری توجه می‌شد و برای سازمان‌ها مقوله‌ آمادگی الکترونیکی مدیران حرفی تازه به شمار می‌آمد که در این برنامه‌ها مورد توجه قرار داده شد. در طول این سالیان در همایش‌های مختلف از اطلاعات، دانایی و تأثیر فناوری در سازمان‌ها و کسب‌وکارها سخن به میان آمد. فناوری‌های مختلف که به تازگی راه به سازمان‌ها پیدا کرده بودند همراه با زمینه کاربردیشان معرفی ‌شدند؛ از بارکد و سیستم‌های شناسایی خودکار گرفته تا پیشرفت‌هایی که در زیرساخت‌های ارتباطی کشور، توسعه مراکز داده‌ها، سیستم‌های سازمانی، منابع انسانی در فضای دیجیتال، هوشمندی کسب‌وکار، داده‌کاوی، بانکداری الکترونیکی، توسعه کارکردهای فضای مجازی و ... انجام شده بود. با شروع دهه‌ 90 با طرح برنامه‌های توسعه‌ IT و همزمان جان گرفتن فضای نوآوری و کارآفرینی در کشور، استارتاپ‌های نوظهور پا گرفتند و فضای رو به تحول اقتصاد کسب‌وکارهای نوپا در کشور، ظهور و بروز آثار ناشی از انقلاب صنعتی چهارم، اینترنت اشیاء، فین‌تک‌ها، بلاکچین، رایانش ابری، مدل‌های نوین کسب‌وکار و پلتفرم‌ها، کسب‌وکار مجازی و تغییر مبنای تولید ثروت در جهان به سمت محوریت داده‌ها مورد توجه قرار گرفت.
به دنبال برگزاری 39 همایش با موضوعات متنوع، این بار در چهلمین همایش فصلی از اکوسیستم بازاری صحبت می‌شود که هر چند آن را مجازی می‌نامیم ولی باید گفت ماهیتاً بازاری واقعی‌ است و به سرعت جایگاه گسترده‌ای در فضای کسب‌وکار را به خود اختصاص داده است. به سبب همین اهمیت،‌ همایش پاییزی دوره MBA در مدیریت کسب‌و‌کار هوشمند و تحولگرا (MITM) در سازمان مدیریت صنعتی با عنوان "بازار مجازی، بازار واقعی"، به بررسی زیست‌بوم بازار در فضای مجازی و مقولات مرتبط با آن پرداخته است.
متن کامل [PDF 314 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت اطلاعات
دریافت: ۱۳۹۸/۱۱/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۱/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۱/۲۳
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:


گزارش/ از بازارهای واقعی تا بازارهای مجازی. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1398; 30 (317) :34-38

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4128-fa.html



دوره 30، شماره 317 و آذر و دي - ( 10-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها