دوره 32، شماره 323 - ( 5-1400 )                   جلد 32 شماره 323 صفحات 80-74 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

اهداف و نتایج کلیدی و مدیریت عملکرد در سازمان‌های چابک. ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر. 1400; 32 (323) :74-80

URL: http://tadbir.imi.ir/article-1-4231-fa.html


چکیده:   (804 مشاهده)
یکی از چالش‌هایی که سازمان‌ها همیشه با آن درگیر هستند، طراحی اهداف و استراتژی‌های سازمانی و پیاده‌سازی برنامه‌های عملیاتی برای دستیابی به آن اهداف است. برای ارتقای اثربخشی و کارایی سازمان در این خصوص، ابزارها، ‌روش‌ها و مدل‌های مختلفی معرفی شده‌ است؛ یکی از ‌روش‌هایی که به خاطر همسویی با چابکی مورد نیاز برای رقابت در دنیای امروز، بیشتر مورد توجه واقع شده‌ است، چارچوب «اهداف و نتایج کلیدی» است که در صحبت‌های روزمره سازمانی به (Objectives and Key Results) OKR مشهور است. خاستگاه این روش در مدیریت بر مبنای اهداف است که پیتر دراکر معرفی کرده ‌بود اما اولین نمونه‌های مشخص آن را اندرو گرو، در دهه شصت میلادی در اینتل به کار گرفت و بعد از آن به واسطه فعالیت‌هایی که جان دوئر، به عنوان سرمایه‌گذار در گوگل صورت داد، در این مجموعه مورد استفاده قرار گرفت و همین استفاده در گوگل بود که آن را شهرت بخشید.
متن کامل [PDF 402 kb]   (1 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: مدیریت منابع انساني
دریافت: 1400/5/13 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماهنامه علمی - آموزشی تخصصی مدیریت تدبیر می باشد.

Designed & Developed by : Yektaweb