در دوم اوت سال ۲۰۱۶، تقریباً یک ماه قبل از معرفی آی فون جدید، سامسونگ آخرین مدل گوشی تلفن همراه هوشمند خود با نام گلکسی نوت هفت را رونمایی کرد، دو هفته بعد، شرکت شروع به فروش نوت هفت در ده بازار کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا کرد. اما در عرض یک هفته، دهها گزارش از انفجار و آتش گرفتن نوت هفت منتشر شد.
سامسونگ صدها نفر از کارکنان خود را ملزم کرد که سریعاً مشکل را تشخیص دهند. بعد از تلاشی آشفته، مهندسان سامسونگ، مشکل را در "باتریهای مسئلهدار" شناسایی کردند. همان طور که اخبار انفجار تلفنهای همراه در صدر اخبار قرار داشت، در دوم سپتامبر ۲۰۱۶، شرکت فروش این دستگاه را معلق کرد و تقریباً 5/2 میلیون گوشی نوت هفت را از بازار جمع آوری کرد، سامسونگ قول داد که ظرف2هفته، مشتریان تلفنهای دیگری با باتریهای تأمینکنندهای متفاوت دریافت کنند؛ اما حتی بعد از جایگزینی تلفنها مشکل همچنان ادامه پیدا کرد و بیشتر خطوط هواپیمایی، مسافران را از همراه داشتن تلفن همراه نوت هفت، منع کردند.
سامسونگ با درک اهمیت مشکل و تاثیر بالقوه آن روی برندش، در یازده اکتبر سال ۲۰۱۶، تصمیم گرفت تمامی تلفنهای نوت هفت را معدوم کند. این اخبار منجر به کاهش هشت درصدی قیمت سهام سامسونگ و از دست رفتن تقریباً هفده میلیارد دلار از ارزش بازارش شد.
مورد سامسونگ داستان هشداردهندهای برای تمام شرکتهاست، اما احتمالاً زیمنس در آمبرگ آلمان، هیچگاه با چنین مشکلی مواجه نخواهد شد. زیمنس با استفاده از پیشرفته ترین فناوریها، پیشرو در عصر انقلاب صنعتی چهارم و تولید هوشمند است.
نوع مطالعه:
كاربردي |
موضوع مقاله:
استراتژی و تحول دریافت: 1400/5/13 | پذیرش: 1399/12/10 | انتشار: 1399/12/10